מאושר על ידי משרד החינוך ומשרד הביטחון

מבדקי טייס | מבדקי צוות אויר | ירפא 112 המדריך המלא

ברוכים הבאים חברים יקרים, המאמר הזה מדבר לאלו מבנינו שהתיצבו  לצו הראשון ועברו בציונים גבוהים את מבחני הדפר/פסיכוטכני והראיון האישי.

אחרי שקיבלתם את הזימון להגשים חלום,זימון למבדקי טייס, עליכם לדעת שזהו המבדק הראשוני מתוך שלושה ורק אז, רק המתאימים ביותר מכם יעפילו לגיבוש.

הנתונים הדרושים:

קב"א 54 ומעלה
דפר: 60 ומעלה

פרופיל: 97/82 ללא סעיפים פוסלים .

שימו לב: באם אחד מהנותנים אינו עומד בקריטריונים כגון קב"א /פרופיל יש אפשרות להגיש חריג ע"י המלצות וע"י כך להיכנס כחריג למבחני צוות אויר


לפני הכניסה למיון הראשוני אנו נחשוף בפניכם את כלל המיונים לחיל האויר וזו על מנת שתכירו בעבוד שאתם מסוגלים להתחיל הליך ארוך ומייגע שכזה או תחדלו ותשנו כיוון

1. מבדקי טייס |  בדיקת קואורדינציה, כושר טכני מעשי, תפיסה צורנית, הבנה טכנית עיונית, אורכם שש שעות אשר מי שיעבור יעפיל הבא, ירפא א'.

2.ירפא א' | מבחנים פסיכוטכניים ופסיכולוגיים נוספים גם הם ביחידת המיון של חיל האוויר – בדיקת חלוקת קשב, מבחני אישיות, תפיסה מרחבית, ראיון עם פסיכולוג ומבחנים בסיסיים לבדיקת כושר טיסה

3.ירפא ב' | בדיקת דגימות במעבדה, בדיקות ראייה ועיניים, בדיקות שמיעה, אק"ג, אף אוזן גרון ובדיקות נוספות אשר תפקידם לבדוק האם תוכלו לתפקד כטייסים בחיל והאם הגוף שלכם יעמוד בעומסים הנדרשים בפן הפיזי.

4.גיבוש טייס! ( ליחצו על הקישור והיכנסו לגיבוש טייס- המאמר המלא, מבית אדרנלין חברה להכשרות וכושר קרבי)

לפני שאנחנו קופצים קדימה, בואו נחזור להתחלה


מבדקי צוות אויר | אדרנלין חברה להכשרות וכושר קרבי

חוויות חניך: הגעתי בשעה 7:00 לתל השומר , למיוני הטייס הראשונים, מחנה עופר לפי המופיע בצו ואם זכרוני אינו מטע בי, מבדקי טייס 112.

כן חברים אתם תגיעו למחנה עופר ,אתם ועשרות מתמיינים על מנת לעבור את המבדקים הראשונים וכאשר יגיע הזמן יצא אחד הבודקים ויתדרך אתכם להיכנס לחדר על פי הקראת שמות, על מנת להתחיל את היום.

מבחן ראשון |  סימולטור טיסה.

הסבר: אתם תתיישבו שלמוכם מסך מחשב, סטיק, ומצערת ולאחר הסברים מפורטים על אופן תפעולם אתם תצאו למבחני הסימולטור.

חויות חניך: אחרי שנתנו לנו מספר פעמים רב של תרגול לפני התחלת הסימולטור יצאנו לדרך, שימו לב חברים , הסטיק אחראי על כיווני הטיסה: ימינה, שמאלה, קדימה ואחורה, בעוד שהמצערת אחראית על מהירות טיסה, עלי לציין כי הגרפיקה של הסימולטור פשוטה מאוד , שהרי מחפשים לראות מהן יכולות תפעול המטוס שלכם ע"י משימות אשר הופכות מורכבות לפי התקדמות כגון:

  • הטסת המטוס למעלה למטה ולצדדים
  • טיסה אחרי מטוס אוייב
  • הגעה למטווח מסויים שמאפשר נעילת ירי
  • רדיפה אחרי מטוס אויב והגעה לטווח שמאפשר נעילת ירי ואחוזי הפגיעה של מטוס אוייב ביחס לתחמושת.

מבחן שני | מבחני הפסיכוטכני.

שימו לב המבחנים האלו מחולקים ל2 חלקים:

1.מבחני מתמטיקה
2.מבחני דינור.

הסבר: מבחן דינור: מבחן תלת מימדי על דו מימדי, אשר לפניכם יוצגו תיבה ועליה 9 נקודות בכל דופן אשר נעות כל אחת בכיוון מסויים ולה השם שלה, לאחר שיראו לכם את נתיבי התנועה שלהם הנקודות יחזרו לנקודת ההתחלה ויעמדו במקום ,המבחן הוא בעצם לחזות באילו נתיבים יפגשו נקודות מסויימות לפי השאלות שיוצגו לפניכם כאשר את זה אתם יכולים לנתח ע"י התנועה של הנקודות שאותה ראיתם בתחילת המבחן.

לאחר מבחן הדינור אתם יוצאים למבחני המתמטיקה .

 למבחנים אלו אתם ידרש מכם ידע בסיסי בפיסיקה מכנית ולפחות 3 יחידות בגרות במתמטיקה , במידה ויש לכם יותר מהנתונים אלו המבחן אמור להיות קליל כל עוד אתם מרוכזים ולא נותנים ללחץ או לאורך המבחן להתיש אתכם.


מבחן שלישי | יכולות התאמה

חוויות חניך: הגעתי לשלב האחרון של היום שבו הראו לי תמונות של נוף מעינו של תא הטיסה (הטייס) והיה עלי לזהות מה היה מצבו את המטוס באותה העת , כגון :טס לכיוון הים/היבשה צולל/נוסק וכדומה.


שימו לב חברים בעבר מבדקי הטיס הראשונים, כללו מבחנים נוספים , אך ממבדקי הטייס האחרונים שנערכו לפני מחזור עודכנו כי אותם מבחנים לא התקיימו, היות ואנו רוצים שתגיעו מוכנים לכל תרחיש אנו נפרט פה את המבחנים המלאים שהתבצעו בעבר:

מבחן הקורדינאציה | מבדקי טייס

מכונה אשר לה מחובר עיפרון ולה שני מנגנונים , מנגנון אחד מזיז את העיפרון שמאל וימין והשני למעלה ולמטה, יתנו לכם דף ובו צורה מעוגל שעליכם לשרטט בתוכה את קו העיפרון ובמידה ונגעתם באחד מגבולותיה אתם חוזרים להתחלה.

המלצה: מספר הפעמים אשר יתנו לכם להתנסות במכונה לפני המבחן הוא ללא הגבלה לכן, קחו לעצמכם כמה שיותר נסיונות עד שתהיו בטוחים שעברתם .

מבחן המכונה | מבדקי טייס

יש לכם חמש דקות לזכור איך המכונה מורכבת בלי לפרק אותה, אתם תוכלו להוזיז אותה ולראות כל נקודה ופרט קטן בה אבל שוב בלי האפשרות לפרק, ברגע שיתחיל הסטופר יהיה עליכם לפרק את המכונה ואז להרכיב אותה מחדש .

המלצה: הדבר המכשיל בתרגיל הוא החלקים הקטנים במכונה" הפינים" אשר מחזיקים את החלקים יחדיו, שאתם מפרקים את המכונה, עשו זאת לאט ושימו את הפינים בצד לפי השלבים שאותם פירקתם על מנת שתזכרו לאן כל אחד שייך .

חוויות חניך : אז סיימתי את המיונים וכמובן שאת התשובות קיבלתי במקום, עברתי את המיונים ועלי להגיע לשלב הבא שאותו הם ידאגו לעדכן אותי במספר החודשים הקרובים, עכשיו מה שנשאר זה להתכונן לירפא א' ,ירפא ב' כי הגיבוש במרחק נגיעה!

אם כבר סיימתם את הצו הראשון,הגיע הזמן להבין מה באמת קורה מחר , מי הם המתגבשים,מה קורה בגיבוש,ומי מכם אשר יזכו לכינוי פרחי טייס :גיבוש טייס.


חברים צה"ל לא יחכה לכם , אם אתם לפני או אחרי המבדק הראשון זה לא משנה את העובדה שהגיע הזמן להפוך לרציניים יותר, למוכנים יותר, למתאימים יותר, זה הזמן להפוך חלום למציאות ולהתפקד קורס ההכנה היוקרתי בענף להכנה ליחיודת העלית | אדרנלין חברה להכשרות וכושר קרבי!

אולי יעניין אתכם
סוף מסלול יחידת מגלן

סוף מסלול יחיד מגלן

סוף מסלול יחיד מגלן : מאמר המסקר את דרכם של 2 חברים שביקשו להתקבל יחד מגלן והצליחו באמצעות מעטפת ההכנה ייחודית והמשוכללת של אדרנלין

קרא עוד »
אייקון שיתוף
צריך עזרה?💬
דילוג לתוכן