מאושר על ידי משרד החינוך ומשרד הביטחון

ירפא א' המדריך המלא : ראשית חשוב לציין כי על מנת להעפיל למיון זה- ירפא א' ושאר המיונים המגלגלים שאחריו עליכם לצלווח את מיון ירפא 112 עליו תוכלו למצוא במאמר : ירפא 112 המדריך המלא  או בשמו המוכר מיון מבדקי טייס.

עבור רבים שירות כטייסים בצה"ל מהווה חלום נחשק. הזימון למיון קורס טיס מהווה פתיחת דלת לשירות משמעותי בתפקיד יוקרתי בצה"ל. קורס הטיס כולל הכשרה למקצועות שונים של צוות אוויר בניהם טייס, נווט ומכונן. מעבר לכך במהלך ההכשרה לקורס הטיס נכללים לימודים אקדמאים של תואר ראשון. 

אנשי צוות האוויר נדרשים לכישורים ייחודיים אשר יאפשרו להם לממש את יכולותיהם כלוחמים בסביבה אווירית מורכבת, ועל כן המיון לטיס הוא קפדני. על מנת לעבור את המיונים תצטרכו להטביע את חותמכם, להתבלט ולהפגין יכולות מרשימות. במידה ותתקבלו ותעברו את הקורס בהצלחה, משך החתימה לקבע הוא 7 שנות שירות מסיום הקורס.

ירפא : רקע כללי

רקע כללי שכדאי להכיר :
מערך המיון לקורס טיס הוא מבין המשוכללים והרציניים ביותר, הוא נוטה להשתדרג מדי פעם במטרה להבטיח שרק הטובים ביותר יגיעו לקורס הטיס. מתוך כך, שלבי המיון מנפים את המועמדים כך שחלק גדול מהמועמדים נופלים במהלך מבחני המיון השונים ולא ממשיכים לשלבים הבאים.
מטרת המיון היא להמשיך ולאפיין את האישיות שלכם, לבחון את המיומנויות, התכונות והיכולות שלכם דרך סדרת מבחנים נוספת שאותה תעברו ביום המיון. כל יום מיון מכיל שני חלקים, כך שהמשך מיון בחלק השני תלוי במעבר שלכם בהצלחה את החלק הראשון.

ירפא : מהלך המיון עבור מלשבים
א. במידה והנתונים הראשוניים שלכם (מהצו הראשון ויום המא"ה) מתאימים לדרישות של קורס טיס, אתם בהכרח תזומנו למבדקי טיס, גם במידה והבעתם נכונות להתנדב ליחידות אחרות נוספות.
ב. המיון הראשוני נקרא ירפ"א א'. מיון זה כולל שני חלקים. הראשון מבחנים פסיכוטכניים והשני מבחנים אישיותיים. מיון זה מתבצע ביחידת המיון של חיל האוויר.
ג. לאחר מכן, במידה ונמצאת מתאימים תזומנו למיון של ירפ"א ב'. מיון זה כולל בדיקות רפואיות וראיונות עם פסיכולוג. בדיקות אלו יבחנו האם אתם מתאימים כמועמדים לקורס טיס והן התקיימו ביחידת הרפואה של חיל האוויר.
ד.תזומנו לכנס מקדים לגיבוש טייס, הנוכחות בכנס זה איננה חובה.
ה. במידה ועברתם בהצלחה את ירפ"א א' ו-ב', תזומנו לגיבוש טייס שאורכו כחמישה ימים. הגיבוש מתקיים בבית הספר לטיסה.

חשוב לדעת : עבור בנים המיון לטיס הוא חובה! קיימת אפשרות לוותר על המסלול רק בגיבוש ועל כן אי התייצבות למיונים תחשב כחוסר שיתוף פעולה ותמנע מכם להתמיין ליעדים אחרים.

 

ירפא : מהלך המיון עבור מלשביות
מלשביות אשר מעוניינות לקבל זימון למיון צריכות לפנות למרכז השירות של יחידת מיטב. במידה ונמצאתן מתאימות לקורס טיס לפי הנתונים הראשוניים שלכן (צו ראשון ויום המא"ה), אתן תזומנו לכנס ולאחריו תזומנו למבדקים. ההתייצבות לכנס זה מהווה את השלב הראשון במיון הטיס עבור נשים, יחד עם זאת, קיימת האפשרות לדלג על הכנס ולהתחיל ישר המיונים על ידי הפניית בקשה למרכז השירות של יחידת מיטב או חיל האוויר.

חשוב לדעת: עבור בנות המיון הוא התנדבותי ולכן ניתן לוותר על קורס טיס בכל שלב. חשוב להבין כי לאחר חתימת הויתור על קורס הטיס לא תינתן אפשרות לחזור ולהמשיך להתמיין לקורס

ירפא : מיוני מלשבים

א

 

מבחן סימולטור טיסה
במהלך המבחן תשבו מול מסך כאשר ביד אחת תאחזו בידית ניווט השולטת בכיוון הטיסה שלכם וביד שנייה מצערת (מנגנון המאפשר שליטה על הכוח או המהירות של המנוע) שבאמצעותו תוכלו לשלוט במהירות המטוס. בתחילה יינתנו לכם שעתיים לתרגל ולהבין את השליטה בכלי ואת הוראות הטיסה. בתהליך האימונים המחשב יעניק לכם תנאי אליו עליכם להתייחס (למשל מידע אודות גובה או מהירות המטוס). תוכלו להתאמן מספר פעמים בודדות על כל פרמטר מה שידרוש מכם למידה מהירה יחסית. התנאים שינתנו לכם יתחלפו אך לאורך התרגול תצטרכו לשמור על הכללים הנדרשים ואף לשלבם עם כללים חדשים שיינתנו. לאחר מכן תגיע בחינת הסיום שאורכה כחצי שעה, ובסופה האחראי יעדכן אותכם האם אתם ממשיכים לשלבים הבאים.

ב

מבחן דינור
מדובר במבחן אמריקאי ייחודי למיוני חיל האוויר אשר בוחן בעיקרו תפיסה מרחבית. מבחן זה מהווה נקודת מיון משמעותית וכיוון שהוא מציב אתגר וקושי משמעותיים רבים נופלים ומפסיקים את יום המיון בעקבותיו. לכן, מומלץ להתכונן לחלק זה כמה שיותר ולהגיע מוכנים, רגועים ומרוכזים. במהלך המבחן יוצג איור של קובייה תלת ממדית ועליה נקודות המסומנות במספרים ואותיות באנגלית. בעקבות האיור תישאלו לגבי מפגשים פוטנציאליים בין שתי נקודות בהינתן תנאים נתונים בנוגע לתנועתן בקובייה. היכרות מוקדמת עם שאלות מסוג זה ותרגולן מהווה יתרון משמעותי.

ג

מבחן פסיכוטכני כמותי
במיון תתקלו במבחן פסיכוטכני כמותי בדומה לזה שנחשפתם אליו בצו הראשון. הרעיון של המבחן זהה, השאלות אמריקאיות, ויש חשיבות במענה על כמה שיותר שאלות ועל כן הקפידו שלא להשאיר שאלות ריקות (עדיף לנחש). השוני במבחן בא לידי ביטוי בכך שהפעם תהיה מגבלת זמן למענה על השאלות ובנוסף רמת הקושי של השאלות תהיה גבוהה יותר. חשוב ומומלץ לתרגל את סוגי השאלות ברמות הקושי השונות ,להתנסות בתרגול תחת מגבלת זמן ולפתח מיומנות למענה מהיר ונכון תחת לחץ הזמן. הנבדקים יתבקשו לענות על בעיות אחוזים, בעיות דרך והספק, הסקה כמותית, מעגל, שטח והיקף, שורשים וחזקות ועוד.

ד

 

מבחן נוף מתא הטייס (מבחן תפיסה מרחבית בטיסה)
המבחן יציג לפניכם סדרת תמונות שמטרתן לדמות את הנוף הנשקף מתא הטייס או ממבט על. בעזרת התמונות תתבקשו לקבוע ולהבין את מצבו של המטוס האם הוא צולל, האם הוא נוסק, האם הוא הפוך ביחס לקרקע, לאיזה כיוון הוא טס וכדומה. בשאלות אלו חשובים לשים לב שלעיתים האינטואיציה עשויה להטעות אותנו ולכן מומלץ להיעזר בידע תיאורטי רלוונטי ולתרגל על מנת ליישם את אסטרטגיות הפתרון המתאימות.

מבחנים נוספים: ביום זה ייתכן והתקיימו מבחנים נוספים כמו מבחנים טכניים (גלגלי שיניים) ו/או מבחן לוח טיסה, מבחן נחיתה שמטרתם לבחון את היכולת שלכם לניתוח נתונים.

 

ירפא א' מיון חלק ב' : במידה ועברתם את ירפא א', תגיעו לחלקו השני של המיון האמור

בתחילה שוב יינתן לכם סימולטור רק שהפעם הוא יהיה מורכב ומאתגר יותר מזה שבוצע בחלק הראשון של המיון. הסימולטור המחודש ידרוש מכם להתמודד עם מספר משתנים (לדוגמה- יינתן מידע אודות ציוד תקול שהכשיל את הבדיקה ועליכם לוודא שציוד הסימולציה תקין).
אם חלק זה יעבור בהצלחה גם הוא, תוכלו להמשיך לחלקו השני של יום המיון שמורכב ממבחנים אישיותיים.

 

חשוב להכיר : המבחנים האישיותיים ארוכים ומתישים ומטרתם להכיר את המאפיינים הפסיכולוגים הטמונים במוחכם ולאתר את דפוסי החשיבה שלכם

רוצים להשיג דפ"ר 90?

הירשמו למולטימציה והתחילו לתרגל

ירפא ב' מפרט מלא

לאחר חתימת ירפא א' בהצלחה, נברך אתכם על הישג אדיר זה באמצעות גל מיונים נוסך העונה לשם ירפםא ב', כאשר אלו הנקודות אשר עליכם להכיר על מנת לנכס לעצמכם אותו כחלק מרשימת הצלחותיכם.

 

ירפא ב': מבחן פסיכולוגי
כחלק ממיוני מערך יחידות החוד הצהליות ביניהם סיירות העלית, יחידות הסייבר הישראליות ( 8200 ) קורס טיס, חובלים וצוללות, פרויקט שחקים וחבצלות, מיונים פסיכולוגיות עומדים כחלק בלתי נפרד ואף משמעותי בהם, כאשר אלו ( מבדקי אישיות, מוטיבציה והתאמה אישיותית ליחידה ) יעלו על הפרק בשלבים שונים במעמד המיונים, ולפי המפרט הבא

 

א. סיירות העלית : לאחר ביצוע גיבוש אחוד ( בדיקת התאמה ליחידה )
ב. קורס טייס : לאחר חתימת ירפא א' בתוצאת עבר כאשר מטרתו בדיקת מוטיבציה לשרת בתפקיד טייס
ג. קורסי סייבר, שחקים וחבצלות : לאחר ביצוע כלל המיונים וכשלב סוגר לפני הסיווג הביטחוני

 

כפי שהספקתם להכיר ולהסיק, רבו המקרים בהם עברו מועמדים מהשורה הראשונה את כלל המיונים שלפניהם אך נכשלו בשלב זה היות ונפלו תחת הפרטים הקטנים, התבטאות שלו כצורך, חוסר התאמה אשר נבע מדפוסי התנהגות, טונציה ושפת גוף לא מבוקרים ואלו על קצה המזלג.

אי לכך ובהתאם לזו על מנת להבטיח את עתידכם הצהלי למול אלפים שיבקשו את תפקידכם, אין זה סוד כי לשם כך דרושה הכנה מוקדמת, זו אותה אנו היחידים המבצעים כיום לה אחוזי הצלחה מסחררים וחסרי תקדים.

ירפא ב: ראיון עם פסיכולוג

ראיון אישי

ראיון מול פסיכולוג הינו שלב המיונים השלישי בסולם המיונים לקורס היוקרתי ביותר צהל הלא הוא קורס טיס כאשר אלו הם שלביו.

א. ירפא 112 ( מיוני צוות אויר )
ב. ירפא א חלק א'
ג. ירפא א' חלק ב'
ד. ירפא ב' : ראיון מול פסיכולוג


כאשר הכרת מבנה המיונים מחד מעניקה סדר וארגון ומאידך לא מספקת את המענה הדרוש ובשל כך בחרנו להכנס לעובי הקורה ולהעניק לכם את מה שאין אחר שמסוגל לו, סיקור מלא מתוך עולמו הפנימי של פסיכולוג חיל האוויר והקווים המנחים אותו בבחירת מועמדים ראויים לגיבוש טייס בכלל והתפקיד בפרט.


הראיון בפועל
כל מה שביצעתם מתרכז לרגע אחד ומכריע, ניתוח אישיות מלא למול איש מקצוע אשר ידע לשים את האצבע במקום הנכון ולהחליט מי מכם נועד לשרת כטייס בחיל האוויר ומי לא, ראיון של כ-45 דקות ובו יבצע הפסיכולוג את הנכתב להלן

  • אימות נתונים, הערכה ואומדן לנוכח המידע אותו צבר עד לרגעי הריאיון בפועל
  • ניתוח ומציאת דפוסי התנהגות, התבטאויות וורבליות, קווים מנחים ונקודת השקפה המתאימות לתפקיד הנכסף.
  • בדיקת מוטיבציה לשרת בחיל האוויר בכלל וכטייס בפרט


דגש שחשוב להכיר : מוטיבציה הנה מרכיב חשוב לאין שיעור בחתימת מיוני קורס טייס בתוצאת עבר, מי מכם שלא יציג עצמו כאדם בעל רצון עז לשרת בתפקיד הנ"ל, כאשר הדבר עומד בראש סדר עדיפויותיו "יהנה" מדירוג מוטיבציה נמוך אשר ישפיע על תוצאות הגיבוש בפועל.
פרקטיקה: במידה ותדורגו כבעלי מוטיבציה נמוכה, גם אם היה ותפגינו רף יכולות יוצא דופן בגיבוש טייס ואף תצטיינו לכל אורכו, יתגבר ציון זה על השגי הגיבוש אשר יחתם בעקבות כך בתוצאת נכשל
הסבר: מדובר בקורס קשה מנשוא אשר יעמיד את החוסן הנפשי, פיזי שלכם למבחן כאשר מועמדים בעלי רצון ירוד יפרשו עוד בשלביו הראשונים, ועל כך יש להתגבר באמצעות סינון ראשוני חד ונכון.


עוד יש להוסיף כי זהו אבחון מקצועי בעל אופי ייחודי המסתמך על סטטיסטיקות מדויקות וניסיון עטור בשנים של אנשי המקצוע המובילים בתחומם ואלו אשר משכללים את יכולותיהם באיתור מועמדים נכונים לתפקיד היוקרתי, כדי לסבר את אוזנכם נחשוף בפניכם כי ממועד למועד משתנים הקריטריונים המתבקשים במעט וזו בעקבות תו"ל הלחימה הדינמי של חיל האוויר ( תורת לחימה ), הכוונה היא כי מדובר באופי דינמי ומשתנה הנקבע ע"י השטח ( טייסים פעילים ) ונקודות חדשות בהם מתאפיינים ובאמצעותם שוברים שיאים יחידתיים ואף וקובעים רף יכולות והתאמה העולים על קודמיהם.

איך מגיעים מוכנים לריאיון ועוברים אותו ביתר שאת ( הצלחה יתרה )
מדובר במספר שלבים אותם אנו מבצעים למועמדי התוכנית ( קורס הכנה למערך יחידות העלית הצהליות ) כאשר כחלק מכך יעברו סימולציית ראיונות רחבה אשר תעיק לכם את כלל הכלים המתבקשים אותם ירקמו אנשי המקצוע המובילים בחברתנו ( מאבחני התנהגות, מודרכים צהליים, מאבחני פסיכוטכני ופסיכולוגים מוסמכים)

 

שיטה ייחודית – סוס מנצח לא מחליפים.
כבר מעל עשור בו אנו מכשירים את משתתפי אדרנלין כושר קרבי למיוני צוות אויר, מרמת הצו הראשון ומבחני ירפא א' ועד לביצוע סימולציית ראיונות מדויקת ודמה גיבוש ממדויק למול טייס חייל האוויר.
מערך הכנה אותו אנו בונים לפי השינויים הדינמיים המתבצעים בכל מחזור גיבוש / מיון שלעצמו, כאשר את הדגש במאמר שלפניכם נעניק למיון הפסיכולוג ( ראיון אישי ) ושלושת שלבי ההכשרה שהבטיחו למשתתפי התוכנית הצלחה לאין שיעור.

שלב א':
 ביצוע ראיון ייעודי ומדויק בו נאסוף מידע, נאמוד את המועמדים, ננתח ונמצא את הנקודות בהן עמדו חסרים ואלו בהם נמצאו שלמים ואותן יש לשמר.

שלב ב':
ביצוע התאמה מלאה לנוכח אותם אומדנים שנאספו, תוך השלמת החסר והעצמת השלם ואלו בלווי חשיפת הקווים המנחים את פסיכולוג חיל האוויר ומגבשי התפקיד.

שלב ג':
ביצוע ראיון חפיפה לפי השינויים וההתאמות האמורות תוך מתן דגשים עליהן יש לעבוד בצורה עצמאית וחתימת הריאיון בציון התאמה ומוטיבציה גבוהים

אדרנלין : על איכות לא מתפשרים

אם אתם מבקשים חברה להכשרות אשר אחראית על סיפורי ההצלחה הגבוהים בענף ההכנה לצה"ל הן בפן השכלי ( צו ראשון, ירפא, מר"י, סייבר חבצלות ושחקים ) והן בפן הפיזי והמונומנטלי ( סיירות העלית, חיטבת העוז, רפאים, המיוחדות והגדסרים ) אשר גייסה מעל 240 לוחמי חוד בשני מועדי הגיוס האחרונים בלבד

אם אתם מבקשים מערך הכנה יוקרתי אשר ילווה אתכם מרגע המיונים בפועל ועד למועד הגיוס בפועל ולא עוד חברה הכנה לפסיכוטכני או חוג כושר קרבי שלא יכולים להעניק מעבר למסלול הכנה צר, חסר ומינימלי וללא מעטפת מלאה אותה רק אנו מסוגלים להעניק וללא עוררין

אם אתם דורשים את חברת ההכנה אשר שברה את תקרת הזכוכית באמצעות אנשי המקצוע המומחים בתחומם אשר התאגדו יחד ורקמו ערכות הכנה ייחודיות ופורצות דרך כדי להתחייב לכם לפסגה, מקומכם איתנו

אחרי גיוס של מעל 50 פרחי טייס בשני מועדי הגיוס האחרונים היום זהו התור שלכם.

 

לפרטים על ערכות ההכנה לחצו "חבילות" ותבטיחו לעצמכם מקום בגיבוש טייס 

ירפא שאלות תשובות

לפניכם 3 חלקים של סירטון חשיפה על קורס טייס אשר מפרט על חמשת שלבי הקורס, צפייה נעימה 

מהם תנאי הקבלה? 

פרופיל 97, דפ"ר 70 ומעלה ומעבר מיונים קדם צבאיים בהצלחה.

ציוני מא"ה: 

שדה 4 ומעלה, פיקוד 2 ומעלה, צוות 4 ומעלה.

קורס הכנה לדפ"ר 90 ויום המאה – על מנת להבטיח לכם ציונים אלו, הכרבנו למענכם קורס הכנה מתקדם טכנולוגי אשר פותח ע"י מאבחנים התנהגות, מאבחנות פסיכוטכניות, פסיכולוגים מוסמכים ואנשי סייבר אשר יעניק לכם, הסברים פרטניים, תרגולות לפי רמות, מבחנים מדוייקים ואך מורכבים ממעמד המיונים עצמם תוך ליווי מלא ומתן אומדן ציונים. 

לרכישת הקורס : דפ"ר 90 לחצו כאן 

מדובר ביום אשר בודק התאמה ראשונית באמצעות שלושה מבחנים ייעודים, כאשר מדריך מלא תוכלו למצוא בעמוד הבא 

ירפא 112 המדריך המלא 

אפשרות ראשונה

מבדקי טייס – בדיקת קואורדינציה, כושר טכני מעשי, תפיסה צורנית, הבנה טכנית עיונית, אורכם שש שעות אשר מי שיעבור יעפיל לשלב הבא, ירפא א'.

ירפא א' – מבחנים פסיכוטכניים ופסיכולוגיים נוספים גם הם ביחידת המיון של חיל האוויר – בדיקת חלוקת קשב, מבחני אישיות, תפיסה מרחבית, ראיון עם פסיכולוג ומבחנים בסיסיים לבדיקת כושר טיסה

ירפא ב' – בדיקת דגימות במעבדה, בדיקות ראייה ועיניים, בדיקות שמיעה, אק"ג, אף אוזן גרון ובדיקות נוספות אשר תפקידם לבדוק האם תוכלו לתפקד כטייסים בחיל והאם הגוף שלכם יעמוד בעומסים הנדרשים בפן הפיזי.

גיבוש טייס – המדריך המלא יופיע בסוף הסיקור

ירפא ג'

ירפא ד'

 

במידה ולא צלחתם את מיוני חייל האויר או לא נמצאתם זכאים להם, הסרו דאגה מלבכ ישנה עוד דרך לקורס טיס – כל קצין צהלי לו הנתונים המתאימים לקורס טייס ( פרופיל 82-97 דפר 70 ) זכאי להיכנס לקורס טייס ללא מיונים מוקדמים ע"י טופס בקשה ( טופס 55 ) 

על מנת לשמוע עוד הכנסו לעמוד הבא והיחשפו : קורס טיס המדריך המלא 

כיום יוצאים לגיבוש טייס 450 מתגבשים ולבסוף עוברים 240-270 מתגבשים, המספרים עלו בצורה משמעותית (מ60-80 עוברים) על מנת לתת לכם את האפשרות להוכיח את עצמכם, זה הזמן שלכם לדחוף קדימה,זוז!

לאלו שפנו אלינו וביקשו שנבהיר לכם, גיבוש טייס כיום שינה מתכונת והוא פיזי לגמרי, כמובן שהנהלים הישנים נשארו כגון: איסור לדבר לאורך כל הגיבוש ושאר הנהלים שרק חניכי אדרנלין יזכו לדעת אותם.

למדריך המלא ליחצו : גיבוש טיס 

הקורס מורכב מחמישה שלבים: ארבעה שלבי הכשרה כאשר כולם הם בני חצי שנה, ושנה אחת של לימודים אקדמיים, סך הכל 3 שנים.

שלב "מכין" – השלב הראשוני של הקורס אשר כולל טירונות חי"ר, לימודים וסדרת צ'קים הכוללת 15 טיסות מיון במטוס סנונית.

שלב "בסיסי" – שלב אשר כולל הכשרה קרקעית (ניווט, הישרדות ועוד), קורס צניחה, סדנת מילוט, הסמכה לקצונה ולימודים אקדמיים.

שלב "ראשוני" – שלב בו מחולקים החניכים למגמות ולומדים מיומנויות הטסה בסיסיות. המגמות הן: קרב, נווטי קרב, נווטי תובלה, מסוקים שונים ועוד.

שלב "מבואות ומסלולים" – שלב אשר כולל את מרבית המכסה של התואר הראשון אותו לומדים החניכים.

שלב "מתקדם" – שלב המהווה שלב אחרון ומסכם של הקורס וכולל רכישת מיומנויות הטסה מתקדמות וסיום הלימודים האקדמיים.

כשלוש שנים מתחילת הקורס, ושבועיים לפני השלמתו, בודקת ועדה מיוחדת את כלל הצוערים, ובה מוחלטת זהותם הסופית של מסיימי הקורס. כך מתאפשרת מתן הזדמנות אחרונה לצוערים חלשים להוכיח את עצמם, ובכל מקרה לסיים את לימודי התואר הראשון. לאחר השלמת דיוני הוועדה, מתחילים הצוערים בהכנות לקראת טקס הסיום, שנערך פעמיים בשנה.

מבקשים לעבור את מיוני חיל האויר, גיבוש טייס ולבנות מסלול ההכשרה של הקורס, הצטרפו אלינו, אדרנלין כושר קבי, קורס ההכשרה הבלעדי בישראל להכנה לשירות ביחידות החוד הצהליות 

להזנת פרטים לחצו כאן : עמוד צור קשר 

אייקון שיתוף
צריך עזרה?💬
דילוג לתוכן