מאושר על ידי משרד החינוך ומשרד הביטחון

קורס טיס

"הטובים לטיס"

על היחידה

קורס הטיס של חיל האוויר מכשיר לתפקידי הטיסה השונים – טייסי קרב, טייסי תובלה וטייסי מסוקים, נווטי קרב, נווטי תובלה ומכונני אוויר.

קורס טייס נחשב לאחד הקורסים היוקרתיים, המאתגרים והמפרכים ביותר בצה"ל לצדו של קורס חובלים של חיל הים. אורך הקורס הוא כשלוש שנים, ונערך ברובו בבית הספר לטיסה בבסיס חצרים.

מ 2002 בוגרי הקורס מקבלים דרגת "סגן" ובמסגרת הקורס לימודים אקדמאיים לתואר ראשון והם מתחייבים לשירות קבע בן שבע שנים.

קורס הטיס הראשון בחיל האוויר הושלם במרץ 1949 במדינת צ'כוסלובקיה ובשנת 1950 נפתח הקורס הראשון בארץ בבסיס סיריקין. ב-1965 הוקם בית הספר לטייסי מסוקים במסגרת בית הספר לטיסה שעד אז הוכשרו טייסי המסוקים באירופה ובארצות הברית. בשנת 1991 שונתה תוכנית ההדרכה והפכה משליש שנתית לחצי שנתית ובהמשך גם שונתה המתכונת לשנת אימון יסודות ושנת טיסה.

בשלב "הראשוני" של הקורס הנמשך כשישה חודשים, מחולקים החניכים למגמות ולומדים מיומנויות הטסה בסיסיות על המטוס. המגמות הן: טייסי קרב, נווטי קרב, טייסי תובלה, נווטי תובלה, טייסי מסוקים ומכונני אוויר (מהנדס טיס).

קריטריונים ושלבי מיון

אפשרות ראשונה

מבדקי טייס – בדיקת קואורדינציה, כושר טכני מעשי, תפיסה צורנית, הבנה טכנית עיונית, אורכם שש שעות אשר מי שיעבור יעפיל לשלב הבא, ירפא א'.

ירפא א' – מבחנים פסיכוטכניים ופסיכולוגיים נוספים גם הם ביחידת המיון של חיל האוויר – בדיקת חלוקת קשב, מבחני אישיות, תפיסה מרחבית, ראיון עם פסיכולוג ומבחנים בסיסיים לבדיקת כושר טיסה

ירפא ב' – בדיקת דגימות במעבדה, בדיקות ראייה ועיניים, בדיקות שמיעה, אק"ג, אף אוזן גרון ובדיקות נוספות אשר תפקידם לבדוק האם תוכלו לתפקד כטייסים בחיל והאם הגוף שלכם יעמוד בעומסים הנדרשים בפן הפיזי.

גיבוש טייס – המדריך המלא יופיע בסוף הסיקור

ירפא ג'

ירפא ד'

אפשרות שניה – לא מוכרת

לכל קצין לו הקריטריונים המתאימים המופיעים לעי'ל, זכאי להיכנס לקורס טייס ללא מיונים מוקדמים

לבנות הכשרה

הקורס מורכב מחמישה שלבים: ארבעה שלבי הכשרה כאשר כולם הם בני חצי שנה, ושנה אחת של לימודים אקדמיים, סך הכל 3 שנים.

שלב "מכין" – השלב הראשוני של הקורס אשר כולל טירונות חי"ר, לימודים וסדרת צ'קים הכוללת 15 טיסות מיון במטוס סנונית.

שלב "בסיסי" – שלב אשר כולל הכשרה קרקעית (ניווט, הישרדות ועוד), קורס צניחה, סדנת מילוט, הסמכה לקצונה ולימודים אקדמיים.

שלב "ראשוני" – שלב בו מחולקים החניכים למגמות ולומדים מיומנויות הטסה בסיסיות. המגמות הן: קרב, נווטי קרב, נווטי תובלה, מסוקים שונים ועוד.

שלב "מבואות ומסלולים" – שלב אשר כולל את מרבית המכסה של התואר הראשון אותו לומדים החניכים.

שלב "מתקדם" – שלב המהווה שלב אחרון ומסכם של הקורס וכולל רכישת מיומנויות הטסה מתקדמות וסיום הלימודים האקדמיים.

כשלוש שנים מתחילת הקורס, ושבועיים לפני השלמתו, בודקת ועדה מיוחדת את כלל הצוערים, ובה מוחלטת זהותם הסופית של מסיימי הקורס. כך מתאפשרת מתן הזדמנות אחרונה לצוערים חלשים להוכיח את עצמם, ובכל מקרה לסיים את לימודי התואר הראשון. לאחר השלמת דיוני הוועדה, מתחילים הצוערים בהכנות לקראת טקס הסיום, שנערך פעמיים בשנה.

חשוב לדעת

כיום יוצאים לגיבוש טייס 450 מתגבשים ולבסוף עוברים 240-270 מתגבשים, המספרים עלו בצורה משמעותית (מ60-80 עוברים) על מנת לתת לכם את האפשרות להוכיח את עצמכם, זה הזמן שלכם לדחוף קדימה,זוז!

לאלו שפנו אלינו וביקשו שנבהיר לכם, גיבוש טייס כיום שינה מתכונת והוא פיזי לגמרי, וכמובן שהנהלים הישנים נשארו כגון: איסור לדבר לאורך כל הגיבוש ושאר הנהלים שרק חניכי אדרנלין יזכו לדעת אותם.

בד"חים – אתם תשאלו עליהם לאורך כל הגיבוש בטפטופים על מנת לבדוק את רמת הזיכרון והידע שלכם ובנקודות מוזכרות שיעלו לאורך הגיבוש.

חברת ההכשרה הבלעדית והמובילה בישראל להכנה ליחידות העלית

הגישו מועמדות עוד היום

אייקון שיתוף
צריך עזרה?💬
דילוג לתוכן