מאושר על ידי משרד החינוך ומשרד הביטחון

עוקץ איך מתקבלים המדריך המלא

איך מתקבלים ליחידת עוקץ המדריך המלא

שמי הוא מ' ראש מדור הלחימה הנכנס של היחידה, בוגר אדרנלין ומגבש בפועל ולאור כל השינויים המהותיים שהתקיימו במעטפת היחידה החלטתי לשים דברים במקומם ולכתוב למענכם מאמר שיעניק לכם את כל המידע הדרוש כדי להעפיל ליחידת הכלבים של צבא ההגנה ליחידת עוקץ

קריטריונים

ראשית נכיר מהם הקריטריונים היבשים בהם תתבקשו לעמוד על מנת לזכות בזימון למיוני היחידה.  

א. פרופיל 97-82 ללא סעיפים פוסלים.

  • אין מגבלת ראיה כל עוד אתם עומדים על הפרופיל המתבקש
  • סעיפים פוסלים אינם מבטלים זימון למיוני היחידה

ב. דפ"ר 50 ומעלה

  • במידה וישנו דפ"ר נמוך מכך ניתן להגיש בקשת חריג למיוני היחידה או לציון הדפ"ר.

ערוצי קבלה ליחידת עוקץ 

לאחר שתעמדו בשני הנתונים האישיים המתבקשים יחידת עוקץ תאתר אתכם לשורותיה וזו ע"י שני ערוצי קבלה אותם נעלה על הכתב ובצורה המפורטת ביותר ולפי הסדר הכרנולוגי הבא.

ערוץ ראשון – קדם גיוס  ראשון
ערוץ אחד הכולל שני שלבים כאשר את הראשון יעברו כלל המשתתפים ומהשני יבחרו בודדים.

1. שלב ראשון – יום חשיפה : יום חשיפה של יחידת עוקץ כשמו כן הוא, יום אחד בודד בלבד אליו יתייצבו 350 מלשבים על מנת שיאתרו אותם לגיבוש היחידה, את מהלך היום תבצעו בצוותים של כעשרים מועמדים ובו ארבע תחנות
א. תחנה פיזית – אימון אגרסיבי באולם היחידה
ב. תחנה דינמית – יכולות השתלבות
ג. תצוגת תכלית הכלבן – הצגת תרגיל משותף בן לוחם לכלבו
ד. שיחת סיכום כללית וזימון לגיבוש היחידה

דגשים כללים שעליכם להכיר

  • יום חשיפה מתבצע בחודש פברואר של שמינית כאשר חודש לאחריו תצאו כלל המתייצבים בו למיון השני והממיין של היחידה – גיבוש עוקץ חשוב לציין כי מדובר ביום לא ממיין שכל מטרתו היא העלאת המודעות ואיתור בעלי המוטיבציה הגבוה ביותר מביניכם ליחידה ( ככלל כל מי שיגיע יאותר ככזה )
  • ניתן לבצע יום סיירות במקביל ליום חשיפה משום שהם אינם מבטלים אחד את השני.

2. שלב שני – גיבוש עוקץ : לגיבוש עוקץ יגיעו כל מי שאותר דרך יום החשיפה ליחידה בלבד.
מספר המועמדים למולם תתמודדו עומד על כ-350 מתגבשים שיחולקו לצוותים המונים עד כעשרים מתגבשים בכל אחד.
כיום הגיבוש מונה ארבעה ימי פעילות מלאים ועצימים בהם תנותחו בפן הפיזי, המנטלי, הדינמי, החשיבתי והמקצועי ואלו תחת קווים מנחים יעודים אותם אחשוף בהמשך דברי
מספר ההקצאות ( עוברים ) ליחידה תלוי במעמד גיוס חד שנתי בחודש נובמבר של מאה לוחמים בלבד כאשר 95 מהם יגיעו דרך גיבוש עוקץ בעוד השאר יגיעו דרך שבוע ראיונות.

דגשים שחשוב להכיר

ערוץ קבלה שני – ראיונות

אפשרות ראשונה : שלב ראיונות לאחר גיבוש טייס, גיבוש חובלים צוללות או גיבוש אחוד.
לשלב זה תגיעו לאחר מעבר יום סיירת וגיבוש של אחת מהיחידות הממיינות אותו תסיימו עד הסוף אך לא תעברו.
שבוע לאחר מכן כלל המסיימים יקבלו זימון לשבוע ראיונות ליחידת עוקץ, לוט"ר, יהל"ם, ימ"ס, רוכש והגדסרים המפוארים בהם תבחרו לפי שכלול כלל הנתונים ממועד הגיבוש ואלו אותם תייצגו בפני המראיין.

אפשרות שניה : ערוץ הזהה לקודמו רק שאותו תבצעו לאחר שנפלטתם מקורס טייס, חובלים, צוללות או  מאחת מסיירות העלית ( סיירת מטכל, שייטת 13, שלדג ויחידת 669 )
כחלק מהיחידות הממיינות תעמוד עוקץ עם מספר הקצאות בודדות אותן תעניק למתאימים ביותר.

דגשים שעליכם להכיר

  • ליחידה כחמש קצרות משבוע ראיונות כך שסיכויי הקבלה דרך ערוץ זה נמוכים מאוד ולכן לא אמליץ עליו כלל.
  • את התשובות משבוע ראיונות תקבלו בשבועיים לאחריו דרך הודעת sms מטעם מיטב
יחידת עוקץ
גיבוש עוקץ מבט מבפנים

לאחר שקראתם על כלל ערוצי הקבלה ליחידה השלב הבא  הוא להבין איך הם מתבצעים בפועל וזו נעשה תחת סיקור חוויות בוגר אדרנלין שתקבל ליחידה במועד האחרון ודרך הערות הקלאסי שלה.

מגבש : אתם רצים לשק המונח לפניכם על מנת להקיף אותו מימין לשמאל ולחזור לפי סדרי הגעה על קו הזינוק.
בוגר אדרנלין : מיד לאחר הסבר ענייני זה וללא כל הכנה מוקדמת מצאנו את עצמנו מוזנקים לעשרים מקצים שלמים אליהם יצאנו לפי זמני מנוחה שנקבעו ע"י המקום הרביעי מבנינו.

מגבש: לומר בקול את מספרכם האישי והמקום אליו הגעתם.
בוגר : ושוב חוזר חלילה, ברגע שהרביעי צעק את מספרו יצאנו למקצה נוסף בעוד חלק מאיתנו היו עדיין בשלבי חזרה מהקצה הקודם והוא שהמשיך בשלו וגרם לשישה אנשים פשוט לפרוש בצורה עצמאית בדקות הראשונות של גיבוש עוקץ.

מגבש: התרגיל הסתיים, צאו למנוחה של שמונה דקות בסיומם תחזרו לקו ההזנקה לתרגיל נוסף
בוגר : בדיוק כמו שעברתי לפני באדרנלין כושר קרבי הוא קיצר את זמני המנוחה לגמרי והחזיר אותנו לקו הזינוק לתרגיל ספרינטים נוסף והפעם של שבעים מטרים אליהם יצאנו ממצב שכיבה ובהם כמו בתרגיל הקודם כבשתי את המקום הראשון בצורה בלעדית.

מגבש : מספר 52 שכב עשרה צעדים מאחורי כולם, ובאשר לכל השאר אם לא תעקפו אותו כנראה שרק אותו נקבל ליחידה
בוגר : יכולתם לחתוך בסכין את המתח שהוא יצר ע"י אותו משפט מכוון מטרה, כולם התעוררו ונכנסו לדריכות מלאה רק שהפעם ובשונה ממקצים קודמים הם לא כיוונו למקום הראשון כי אם עלי, למזלי אני בוגר אדרנלין כושר קרבי וקורס ההכשרה ליחידות העלית אותו ייסדו למעננו ע"י ארבע אגפי הכשרה יוקרתיים תחתיהם תרכשו את ארגז הכלים הנכון לכל נקודות הקיצון אותן אתם עתידים לעבור וזו עליה אני מספר ברגעים ממש.

מגבש : אל תדאגו חברים, עוד לא אמרנו נואש, מספר 52 לך אחורה עשרה מטרים והפעם אני בטוח שהם יפילו אותך מהמקום הראשון

גיבוש עוקץ
יחידת עוקץ קווים מנחים

על מנת להעפיל מגיבוש היחידה אל שורתיה בפועל עליכם להכיר מספר קווים מנחים שיעניקו לכם יתרון יוצא דופן על כלל המתגבשים שלצידכם כאשר שניים מהם בחרנו לחשוף למענכם כבר היום בעוד את השאר נעניק למשתתפי אדרנלין כושר קרבי וקורס ההכנה לצבא הייעודי ליחידות עלית אותו יעברו תחתינו 

קו מנחה ראשון – הסתגלות
קו מנחה זה מושתת על ההכרה כי לוחמי עוקץ פועלים בשני מישורים כאשר הראשון הוא תחת עבודה יעודית בצוותים אורגנים של היחידה בעוד במישור השני מצטרפים לוחמי היחידה למבצעים קצה של סיירות העלית וחטיבת החי"ר השונות וזו עוד בשלבי ההכנה למבצע כך שלוחמינו מתבקשים תוך חודשים בודדים לסגל לעצמם את כלל תוואי הצוות ויכולתיהם אותן רכשו במשך מסלול הכשרה של שנה וחצי או יותר.
איך הדבר מתבטא בגיבוש – על מנת לשקף הסתגלות עליכם להוכיח למגבשים מגמת שיפור או יציבות באופן תדיר.
בכך שתשקפו אחד מהשניים יכירו המגבשים כי בעת קושי תוכלו להתגבר ולהסתגל על נקודות השבירה שיעמדו לפניכם לאורך מסלול ההכשרה ומצבי הקיצון שאחריהם.

קו מנחה שני – יכולות פיזיות גבוהות
היחידה תדרוש יכולות פיזיות ומנטליות גבוהות מהרגיל אותן תדרשו לייצג עוד בשלבי הגיבוש ובעזרתן ישבצו אתכם לצוות האורגני היעודיים לכם במהלך שירותכם הסדיר.
קו מנחה זה מגיע מתוך התפיסה שעליכם מוטלת אחריות נוספת מעבר להיותכם לוחמים והיא תפקיד הכלבן היוקרתי שידרוש מכם לסיים מסלול לוחם בהצלחה כדי שמיד אחריו תכנסו להליך הכשרה נוסף שידרוש בו תתאימו את רף היכולות האישיות אותו רכשתם לכלב הנלחם לצידכם ואיתו להוביל תוך חודשים בודדים את שאר יחידות העלית ולהתעלות מעליהם היות ואתם תהיו הראשונים שיכנסו לכל מתאר לחימה עוין.

מסקנה מתבקשת
לוחמי עוקת הם הלוחמים המעולים ביותר בצה”ל משום שהם היחידים שמסוגלים להסתגל לאופי, מקצועיות ורמה לחימה של יחידת עלית אחרת בזמני קצה קצרים ואף להוביל אותם בהצטיינו יתרה.
מבן היחידות שעוקץ מובילה אותן : סיירת מטכלשייטת 13שלדגיחידת 669ימ”סמגלןדובדבןאגוז יהלם וכיוצא בזה

איך מתקבלים ליחידת הכלבנים

 

על מנת להכין את עצמכם ליחידה שכזו ולפי הקווים המנחים אותם ציינתי תתבקשו להצטרף להליך הכשרה יעודי להכנה ליחידות העלית, המיונים המשתנים אותם תדרשו לעבור בהצלחה ולבנות הכשרה המסלול המנפות עד לטקס הסיכה המיוחל שבסופו.

משכך רק מסלול הדוגל במקצועיות ובנוי מלבנות הכנה זהות ליחידות החוד יעניק לכם את מבוקשם.

קורס הכנה ליחידות עלית – אדרנלין כושר קרב

 

לבנת הכשרה ראשונה : הכנת בסיס
ביצוע תוכניות אימון שבועיות שוטפות אותם יובילו הצוות המקצועי וסגל ההדרכה בחברת אדרנלין כושר קרבי בהם יתקיימו אימוני חוץ שגרתיים, חדר כושר ותפריטי תזונה ובשילוב תוכניות עצמאיות ייעודיות לשלבי מיונכם על מנת לבנות יכולות פיזיות גבוהות שיהוו הבסיס לשאר השלבים המתקרבים.

חשוב לציין – כבר משלב זה תעמדו ברמת היכולות הגבוהות ביותר מבין כלל המלשבים בארץ, שיעניקו לכם את היכולות להתגבר עליהם ולצלוח את המיונים בקלילות, אך מבחינתנו זה עדיין לא מספיק.

לבנת הכשרה שניה  : סאגות מיקצעויות
לאחר בניית בסיס מוצק וחזק אתם תכנסו לשלב המקצועות של אדרנלין כושר קרבי בו תעבדו תחת אנשי המקצוע המומחים בתחומם מענפי הספורט, התזונה, הפסיכולוגיה וההדרכות הביטחוניות ובהם תרכשו יכולות טכניקה גבוהות, חוסן נפשי בלתי ניתן לעצירה ואלו בליווי הרצאות, סדרות וסדנאות שיעניקו לכם מסוגלות שאין למשל”ב אחר בישראל.

לבנת הכשרה שלישית : ימי שיא
ימי דמה מדויקים בשיתוף פעולה מצד יחידות העלית המדוברות אשר יגיעו
על מנת לבצע למענכם סימולציות דמה מדויקות לפי המפרט הבא

1.סימולציית יום סיירות
2.סדרות גיבושים בצוותים ייעודים לגיבוש טייס, חובלים וצוללות,
יחטיות וגיבוש צנחנים.

ימים אלו יתבצעו תוך ניתוח פרטני והענקת משוב אישי
ומשתכלל בעזרת *טכנולוגיה מתקדמת* וידי אדם אותם פיתחנו במהלך העשור אחרון וזו
אותה צהל מאמץ ברגעים אלו למיוניו עי האגף הרביעי של החברה עליו תוכלו לקרוא בדף האודות

לבנת הכשרה  רביעית : צוותים יעודיים
עבודה בצוותים ייעודים חודשים ספורים לפני הגיבושים תחת מגבשי היחידות המיוחדות הפעילים תוך התאמת מלאה של כלל יכולות המועמד לאופי היחידה המתבקשת והגדלת תוך עמידה באחוזי המעבר הגבוהים מכל.

לבנת הכשרה חמישית : הכנת מסלול
לאחר מעבר גיבוש ועמידה במבחן התוצאה יחל המועמד הליך הכנה לשלבי המסלול המפרכים בהם יעבור, סדנאות ניווט, תכני לחימה ותוכניות “מכין” אותם יבצע בשלבי הניפויים של סיירות העלית, חטיבת הקומנדו והגדסרים החטיבתים הנחשבים

חשוב להכיר : ליווי קפדני מלא 
מערך הסטטיסטיקה: מרגע הקבלה ועד לסיום הקורס ינותחו משתתפיה תוכנית תחת אגף הסטטיסטיקה וההסתברות וזו תחת פיתוח מערכת טכנולוגית חסרת תקדים שפותחה בעשור האחרון ולה אחוזי ההתאמה הגבוהים מכל
לאחר שחרור: שילוב בוגרי אדרנלין במערך הקבע, השב”ס, “השירות”, וקורסי הכנה ליחידות הקצה של משטרת ישראל.

אם הכרתם כי ליחידה מתקבלים רק מי שהטמיע בעצמו את המשפט " הניצחון דורש הכנה מוקדמת" ואתם מוכנים להקריב הכל על מנת להעפיל אליה וזו למול 350 מתמודדים שיתייצבו למולכם כדי לקחת את מוקומכם בשורותיה.

אם אתם מבינים כי אדרנלין הנה החברה היחידה שלה היכולת להכין ליחידות החוד הצהליות וזו תוך התחייבות מלאה להתקבל למי מכם שיבצע את הליך ההכשרה בשלמותו וללא עוררין

להגשת מועמדות לחברת ההכשרות הבלעדית ליחידות העלית וזו היום אשר עובדת איתן בשיתוך פעולה מלאה ע"י איתור משתתפינו לפני הליכי המיון מקומכם איתנו! 

תמונת מאמר ראשית מאת הצלם אורן כהן / oren26c
אולי יעניין אתכם

חברת ההכשרה הבלעדית והמובילה בישראל להכנה ליחידות העלית

הגישו מועמדות עוד היום

אייקון שיתוף
צריך עזרה?💬
דילוג לתוכן