מאושר על ידי משרד החינוך ומשרד הביטחון

שייטת 13 איך מתקבלים המדריך המלא

שייטת 13 המדריך המלא

את המאמר שלפניכם אכתוב כמגבש פעיל ביחידה וזו במטרה להעניק לכם את המידע שאין למצוא בפלטפורמות החברתיות, רשת האינטרנט או כל מקום אחר.

מדובר במידע פנימי של היחידה וזה שתפקידו להעניק לכם את ארגז הכלים שעתיד להתבקש מאתנו סגל המיון על מנת להעמיד אתכם ביתרון משמעותי על כולם ואף להיבחר לשורותינו.

לפני שאצלול לגיבוש היחידה חשוב לי להציג בפניכם את שלושת ערוצי הקבלה אליה והמאפיין של כל אחד מהם ובכך להקנות לכם את האפשרות לבחור מי מהם הוא הנכון ביותר לעניינכם.

גיבוש שייטת 13 ערוצי קבלה

  1. גדנ"ע שייטת : לא מדובר בגדנ"ע אותה אתם עתידים לבצע דרך מסגרת המוסד הלימודי אליו אתם שייכים אלא בגדנ"ע הצלילה של יחידת השייטת אשר מתקיימת בחודש יוני של בן שביעית לשמיניט בלבד.

גדנ"ע המכילה שבעה ימים מלאים ולא מנפים בהם תחוו תכני צלילה בסיסים ומתקדמים לפי כוכבי הצלילה איתם תתייצבו למולנו ואותם אף תרחיבו כאשר בסופה תזכו לכרטיס הכניסה המיוחל לגיבוש שייטת 13 שיתקיים במועד נובמבר הסמוך אליה.

מאפייני גיבוש גדנ"ע

  • לגדנ"ע שני מבדקי כניסה כאשר הראשון רפואי בעוד השני מבדק פסיכוטכני משתכלל העונה לשם מבחן מר"י ימי.
  • את הגיבוש ליחידת השייטת תעשו במועד מיוחד למסיימי גדנ"ע בלבד ולו מספר הקצאות נמוכות מיוצאי יום הסיירות עליהם ארחיב בעוד רגעים מספר.
  • היות והגעתם דרך ערוץ לא מנפה לא תזכו לראיונות אם תסיימו את גיבוש שייטת 13 עד סופו ולא תעברו.
 

ליחצו והיחשפו : גדנ"ע שייטת המדריך המלא 

2. יום סיירות וגיבוש אחוד : יום השדה הצהלי אליו תצאו בחודש ינואר של שמינית ואליו יגיעו ארבעת אלפים מועמדים לנסות את מזלם ולהעפיל ממנו למיוני ההמשך של היחידה.

מיון יחסי המושתת על כושר גופני בלבד ומסתכם בארבע תכנים פיזים/מנטליים אותם תתבקשו להוביל בשלישיה הפותחת של הצוות למולו תתמודדו.

ביום זה תינתן לכם האפשרות לבחור לאיזה גיבוש אתם מבקשים להתקבל מבניהם גיבוש מטכל האחוד או גיבוש שייטת 13 האחוד.

במידה ולא תתקבלו לאחד מהם אל תאמרו נואש משום שישנן שני נציגים נוספים מקורס חובלים ויחידת 504 שגם להם זכות בחירה לעניינכם.

גיבוש שייטת 13 האחוד : משעברתם את יום הסיירות בהצלחה השלב הבא הוא גיבוש טובעני של חמישה ימים שלמים המתקיים חודש וחצי ממועד יום הסיירות אותו ציינתי לפני כאשר בארבע ימים שלמים ממנו תתגבשו בעוד ביום החמישי תקומו ביקיצה טיבעית למסדר הדמעות שיעניק לחלקכם את הזכות לשירות מיוחד וחוצה גבולות בעוד השאר ימשיכו ליחידות אחרות.

מאפייני גיבוש שייטת 13 מועד יום סיירות

א. מדובר בשני גיבושים סמוכים ולהם מספר ההקצאות הגדול ביותר מבן כלל הערוצים

ב. בגיבוש זה ממיינות מספר יחידות מבניהם יחידת החילוץ וההצלה בהיטס 669 וחטיבת הקומנדו המורכבת מיחידת מגלן, אגוז ויחידת דובדבן.

ג. לשייטת 13 זכות בחירה ראשונה בעוד ששאר היחידות יאתרו אתכם במתכונת "דרפאט" ( הגרלה ) שבוע לאחר מועד הגיבוש על מנת לבחור מי מכם מתאים לשרת תחתיהם וזו במידה ולא תאותרו לשייטת.

ד. אם לא תתקבלו לאחת מיחידות הדראפט תזכו לשבוע ראיונות ליחידות :

  • ימ"ס ( יחידת המסתערבים של שמר הגבול )
  • לוט"ר
  • יחידת עוקץ ( יחידת הלכבנים)
  • יחידת יהל"ם
  • רוכ"ש ( חיל התותחנים)
  • מל"ר (חיל השריון)
  • חטיבת הצנחנים לצד האפשרות להתמיין לסיירת החטיבה.
  • ניתן לצאת לגיבוש שייטת נוסף במידה ונכשלתם אם תצאו לשנת שירות, מכינה או ישיבה, אך תתבקשו לעבור את כל התהליך מחדש.

ליחצו והיחשפו : גיבוש שייטת המדריך המלא 

 3. ערוץ שלישי ולא מוכר : קצין חיל הים ( לוחם ימי, סטילים, ילת"ם ).

במידה ותצאו לגיבוש היחדה ולא תעברו תוכלו להתגייס לחיל הים ולצאת לקצונה באחת מהיחידות אותן ציינתי לעי'ל וכך תזכו לדלג על יום סיירות ולצאת ישירות לגיבוש שייטת חוזר שלכם ניסיון רב והכרות עמוקה אותם צברתם תחת החייל לעניין התנהלות במתאר ימי שיעמיד אתם בזווית שונה לגמרי מאלו העומדים לצדכם

 

שייטת 13

שייטת 13 מאת הצלם המוערך זיו קורן 

 

ומשסיימנו לסקר למענכם את כלל הדרכים להגיע ליחידה הגיע הזמן לקפוץ למים העמוקים ולחשוף בפניכם את גיבוש היחידה והפעם דרך ע' בוגר אדרנלין שהתקבל לאחר שישה חודשי הכנה בלבד ואת שמו אסור לנו לציין ולפי סדר האירועים הבאים.

ע' בוגר צוות נהריה : על מנת להעניק לכם "חווית משתמש" משמעותית החלטתי לחשוף אתכם בדרך שונה לגמרי מכל מה שקראתם עד כה.

הפעם במקום לזרוק עליכם כמות מידע שיטחית, יבשה וחסרת עניין על גיבוש השייטת כמו שכבר הספקתם לקרוא בחוגי כושר קרבי אחרים ולא מדויקים, את גיבוש השייטת שהתקיים במועד האחרון תבצעו דרך עיני המתגבש והמגבש כאחד וזה תחת התוכן שמנפה מזה שנים את מספר המועמדים הרב ביותר במהלכו ולפי הדיאלוג הבא :

מגבש : אנחנו יוצאים למסע בשני תורים שאותם תוביל אלונקה פתוחה ועליה מאה קילגורמים של שקי חול.
מרגע זה ואילך לא נספוג טעויות נוספות, אתם מתבקשים לעמוד בקצב מסוים ממנו לא נסכים לרדת כאשר בפעם הראשונה שתחרגו המאסף יעיר לכם על מנת "לאפס" אתכם חזרה לצוות אבל פעם שניה כבר לא תהיה, מי שנצטרך להעיר לו מעבר לכך מודח החוצה ע"י הסגל.
ע' צוות נהריה :  הוא הוביל את המסע בצעדים גדולים ומהירים בעוד שכל שאר המגבשים שלצידו תפקדו "כמלאכים" כותבים ואינם מדברים בזמן שאחד מהם, אותו מאסף הספיק להדיח שלושה אנשים בפחות מחצי שעה היות ונשרכו מאחור.

מגבש: כל הכבוד חברים אני רואה שהמסע הזה יחסית קליל לכם, ארים את הקצב למענכם.
ע' : מספר שניות לאחר אותה אימרה הוא פתח בריצת ספרינט של לפחות מאה מטרים ואנחנו אחריו.
זו הייתה התחלה של מסע מפרך ממנו קרסו רבע מהמועמדים שאת פרצופם לא זכיתי לראות שוב, אנחות וגניחות ששברו את הדממה אותה דרש וגבו הרחב שהסתיר את האופק.

מגבש: אף אחד לא פותח פער של מעל חמישה מטרים ממני ואחד מהשני, הבא שיעשה זאת שיפרוש עצמאית הוא פשוט מיותר כאן.
ע': שאתם נמצאים מאחורי מסך מחשב וקוראים על כך ממבט על אתם מבינים שלא מדובר ביותר מתרגיל מנטלי שמגיע לבדוק חוסן ודבקות במטרה אבל שם זה סיפור אחר לגמרי, שם הכוונה לגיבוש שיטת 13 כמובן.
לעניינו, בעודו מגביר את הקצב אנחנו מאידך התחלנו להידרדר אחורה וזו בעקבות שרירים תפוסים, משקל של מעל עשרים קילו על גבינו מעבר לאלונקה המדוברת, תחושת צריבה בכל נשימה נכנסת ומבטים שהופכים לאט לאט למטושטשים, והוא עדיין בשלו.

מגבש: ככה לא מתבצע מסע בשייטת 13 חברים, אתם מביישים את היחידה בה גדלתי, אנחנו נחזור את כל מה שהלכנו ונתחיל מחדש בריצה, קדימה אחרי.
ע': מיותר לציין שבאותו רגע התמוטטו מתגבשים נוספים אותם המלאכים הטבילו במים כדי שיתעוררו והוא כהרגלו בשלו.
מגבש: אין מה לראות כאן עוד דבר שבשגרה מבחינתי, קדימה כמו שפקדתי עליכם לפני רגע, נחזור על צעדינו כדי להתחיל מחדש, רק שהפעם אפילו טוב יותר.

זוהי רמת הקושי בה תתבקשו לעמוד אם הצבתם לעצמכם את המטרה להתקבל לשייטת 13 קוראים יקרים.
שני מסעות עצימים של עד שישה עשר קילומטרים של חול ים עמוק, שקי תד"ל מלאים, מדים רטובים וקצב לא הגיוני שירסק את החזקים ביותר.
מעבר לאלו אתם תאלצו להתמודד למול מצבי קיצון המתאפיינים בתכני תחרות עצימים, תרגילי אגרסיביות מתישים, ימי בריכה מורכבים וכל אלו תחת קור בלתי נסבל, תשישות בעקבות חוסר שינה והדרישות הגבוהות אותם יעמידו למולכם.

השאלה המתבקש לאחר שקראתם את כל זה היא איך עוברים מיון בלתי אפשרי שכזה והתשובה לכך פשוטה.

השאלה המתבקשת לאחר שקראתם את כל זה היא איך עוברים מיון בלתי אפשרי שכזה והתשובה לכך פשוטה

כושר קרבי

צוות יעודי באדרנלין כושר קרבי לשייטת מאת הצלמת המובילה עדי אבלס

הסוד להתקבל לשייטת 13 נחשף

המרכיב המשמעותי שיקבע את עתידכם ביחידה הוא הליך ההכשרה שלכם אליה ואני אסביר

הליך הכשרה העובד במספר שלבים אותו תבצעו תחתינו הפועל במתכונת קורס הכנה יוקרתי ובלעדי שלו אחוזי המעבר הגבוהים מכל לגיוס וסיום מסלול ביחידות העלית של צבא ההגנה לישראל ולפי השלבים הבאים

שלב ראשון : הכנת בסיס

ביצוע תוכניות אימון שבועיות שוטפות אותם יובילו הצוות המקצועי וסגל ההדרכה בחברת אדרנלין כושר קרבי בהם יתקיימו אימוני חוץ שגרתיים, חדר כושר ותוכניות עצמאיות ייעודיות לשלבי מיונכם על מנת לבנות יכולות פיזיות גבוהות שיהוו הבסיס לשאר השלבים המתקרבים.

שלב שני : סאגות מקצעויות

לאחר בניית בסיס מוצק וחזק אתם תכנסו לשלב המקצועות של אדרנלין כושר קרבי בו תעבדו תחת אנשי המקצוע המומחים בתחומם מענפי הספורט, התזונה, הפסיכולוגיה וההדרכות הביטחוניות ובהם תרכשו יכולות טכניקה גבוהות, חוסן נפשי בלתי ניתן לעצירה ואלו בליווי הרצאות, סדרות וסדנאות שיעניקו לכם מסוגלות שאין למשל"ב אחר בישראל.

שלב שלישי : ימי שיא

ימי דמה מדויקים בשיתוף פעולה מצד יחידות העלית המדוברות אשר יגיעו על מנת לבצע למענכם סימולציות לפי יעד, מבניהן סימולציית יום סיירות, גיבוש צנחנים, סימולציית יחטיות, גיבושים אחודים, טייס חובלים וצוללות, תוך ניתוח פרטני והענקת משוב אישי ומשתכלל בעזרת טכנולוגיה מתקדמת וידי אדם אותם פיתחנו במהלך העשור אחרון וזו אותה צהל מאמץ ברגעים אלו למיוניו.

שלב רביעי : צוותים יעודיים

עבודה בצוותים ייעודים חודשים ספורים לפני הגיבושים תחת מגבשי היחידות המיוחדות הפעילים לצד שיוף ומקסמום יכולות המועמד והתאמתו המלאה לאופי הלוחם המאפיין את היחידה הנ"ל.

שלב חמישי : הכנת מסלול

לאחר מעבר גיבוש ועמידה במבחן התוצאה יחל המועמד הליך הכנה לשלבי המסלול המפרכים בהם יעבור, סדנאות ניווט, תכני לחימה ותוכניות "מכין" אותם יבצע בשלבי הניפויים של סיירות העלית, חטיבת הקומנדו והגדסרים החטיבתיים.

 

 

אם אתם מבקשים להבטיח שירות ביחידת השייטת וזו תחת חברה להכשרות ביטחוניות ולא עוד חוג כוש קרבי בינוני וחסר.

אם אתם מכירים שרק הליך ייעודי ומכוון מטרה הפועל במתכונת קורס מנפה הוא מסלול ההכשרה היחיד שיבטיח לכם מעבר בטוח לשייטת 13 שלו דרך אגב אחוזי המעבר הגבוהים מכל בענף ההכנה תשעים ושמונה אחוזי מעבר ליתר דיוק, מקומכם איתנו

 
 
להגשת מועמדות לגוף היחיד שמסוגל להתחייב לכם להצלחה השאירו פרטים בטופס שלמולכם ונציגנו יחזרו אליכם לתיאום אימון קבלה ללא עלות בהקדם
אולי יעניין אתכם

חברת ההכשרה הבלעדית והמובילה בישראל להכנה ליחידות העלית

הגישו מועמדות עוד היום

אייקון שיתוף
צריך עזרה?💬
דילוג לתוכן