מאושר על ידי משרד החינוך ומשרד הביטחון

יחידת יהלם איך מתקבלים המדריך המלא

שמי הוא ע' בוגר יחידת יהלם ואדרנלין בפועל ואת המאמר שלפניכם אני כותב על מנת להעניק לכם יתרון משמעותי  באמצעותו תעמדו כמבודלים למול מגבשי היחידה המבקשים לאתר את המתאימים ביותר אל שורותינו

יהלם קריטריונים

ראשית נכיר מהם הקריטריונים היבשים בהם תתבקשו לעמוד על מנת לזכות בזימון לגיבוש יהלם

א. פרופיל 97-82 ללא סעיפים פוסלים.
ב. דפ"ר 50 ומעלה

דגשים שיש להכיר : 

  • אין סעיף ראיה פוסל כל עוד למועמד הפרופיל המתבקש
יחידת יהלם ערוצי קבלה

לאחר שתעמדו בשני הנתונים האישיים המתבקשים יחידת יהל"ם תאתר אתכם לכוחותיה באמצעות שני ערוצי קבלה אותם נעלה ולפי סדרם הכנולוגי

ערוץ ראשון – גיבוש יהלם

שבועים עד שלושה לאחר הגיוס לחיל ההנדסה תיתנן לכם ההזדמנות לצאת לגיבוש של החיל ההנדסה העונה לשם גיבוש יהל"ם אשר בשונה לגיבושי יחטיות אחרים ממיין ליחידה אחת בלבד כשמו כן הוא.

גיבוש יהל"ם הינו גיבוש המונה שלושה ימים אשר יחל ביום שני בשעות אחרה"צ המאחרות בו תבצעו שלל תכנים פזיים, מנטליים, מחשבתיים ודינמים אשר יביאו את כלל המועמדים לנקודות שבירה קיצוניות ובמטרה לנתח בכם שישה אלמנטים המאפיינים את כלל הגיבושים הצהליים כאשר השניים המובילים שבהם הם יציבות ומגמת שיפור.

שבוע לאחר מכן ביום ראשון יתבצע מסדר דמעות ובו תאותרו ליחידה ולגדודים השונים של חיל ההנדסה

ערוץ קבלה שני – ראיונות

אפשרות ראשונה : מדובר בשלב המתבצע לאחר ביצוע הגיבוש המפורטים להלן :

 

לשלב זה תגיעו לאחר מעבר יום סיירת וגיבוש של אחת מהיחידות המופיעות לעיל' אותו תסיימו עד הסוף בתוצאת "לא עבר"
שבוע לאחר מכן כלל המסיימים יקבלו זימון לשבוע ראיונות ליחידת הלוט"ר, עוקץ, יהל"ם, ימ"ס, רוכש והגדסרים המפוארים בהם תבחרו לפי שכלול כלל הנתונים ממועד הגיבוש ואלו אותם תייצגו בפני המראיין.

אפשרות שניה : ערוץ הזהה לקודמו רק שאותו תבצעו לאחר שנפלטתם מקורס טייס, חובלים, צוללות או  מאחת מסיירות העלית ( סיירת מטכל, שייטת 13, שלדג ויחידת 669 )

דגשים שעליכם להכיר

  • ליחידת יהלם 90 הקצאות לכל מועד גיוס המתחלקים באופן הבא
 
  1. גיבוש יהלם : עד עשרים הקצאות
  2. ראיונות : עד שבעים הקצאות
 

משכך יש להכיר כי הסיכויים הגבוהים ביותר להתקבל ליחידת יהלם הם דרך מטעם שבוע הראיונות עליו קראתם זה עתה.

 

יחידת יהלם

סיירת יעל של יהלם מאת דוברות צהל 

גיבוש יהל"ם מבט מבפנים

לאחר שקראתם על כלל ערוצי הקבלה ליחידת יהלם השלב הבא הוא להבין איך הם מתקיימים בפועל וזו נעשה תחת סיקור חוויות בוגר אדרנלין שהתקבל ליחידה מטעם הערוץ הראשון אותו סיקרנו למענכם – גיבוש יהלם.

מגבש : אתם רצים לשק המונח לפניכם על מנת להקיף אותו מימין לשמאל ולחזור לאחת מידיות האלונקה כאשר המטרה היא צאת איתה לסיבוב נוסף, זהו בעצם הפרס שלכם.
ע' בוגר אדרנלין : מיד לאחר הסבר ענייני וללא כל הכנה מוקדמת מצאנו את עצמנו מוזנקים לעשרה מקצי אלונקה שלמים כאשר הוא דאג לזרז את האלונקה ולדאוג שהמועמדים מתחתיה לא יזכו למנוחה כלל.

מקצים אליהם הוזנקנו מיד בחזרת האלונקה למקומה ועוד לפני שהספקנו להוריד אותה מעל כתפינו, תרגיל אותו ביצע בקצב מהיר אליו הייתי מורגל וקשה מכך על מנת שאתייצב את מקומי על האלונקה כפי שלמדתי בקורס ההכנה לצבא של אדרנלין כושר קרבי.

מגבש: מספר שלושים ושמונה, קח עשרה צעדים אחורה ובתקווה שזו תהיה הפעם האחרונה שלך על האלונקה אחרת לא נקבל אף אחד מכם
ע': הבנתי בדיוק מה הוא ביקש להשיג, מעבר לעובדה שהפך את התרגיל לסבוך בשבילי לאור המרחק הרב עליו התבקשתי להעפיל הוא עורר את כולם וגרם להם להתביית על מטרה אחת, לא האלונקה כי אם עלי.

זיעה נוטפת בגלל חום הגוף הקיצוני, נשימות קצרות ושיטחיות, מיקוד מבט לעבר האופק ( שק במרחק שבעים מטרים ), רכינה קדימה ושעיטה כמו צייד האורב לטרף ברגע אחד שסיכם חודשים של הכנה ייעודית, רגע ההזנקה.

מגבש:  אני מבין שעשרה מטרים אל הפסיקו כדי להפיל אותך מהאלונקה, תוסיף חמישה
ע': וככה התנהל תרגיל שלם בו ביצעתי את כללה כלים אותם רכשתי עוד לפני, כלים שהעניקו לי את היכולת לשבור את המתגבשים שמאחורי, להרשים את המגבשים שלמולי ולחתום את התרגיל ואלו שאחריו בציון מלא וניצחון מוחץ.

מגבש: לפני שאתחיל בהסבר של התרגיל הבא בואו נקצר תהליכים, מספר שלושים ושמונה קח עשרה צעדים אחורה.
ע': כן המפקד!

יהלם

יחידת יהלם מאת עידו שימחוני

יחידת יהלם קווים מנחים

על מנת להעפיל מגיבוש היחידה אל שורתיה בפועל עליכם להכיר מספר קווים מנחים שיעניקו לכם יתרון יוצא דופן על כלל המתגבשים שלצידכם כאשר שניים מהם בחרנו לחשוף למענכם כבר היום בעוד את השאר נעניק למשתתפי אדרנלין כושר קרבי וקורס ההכנה לצבא הייעודי ליחידות עלית אותו יעברו תחתינו 

קו מנחה ראשון : יכולות למידה גבוהות

מדובר ביחידה המתאפיינת בשילוב תכני לחימה ולמידה גבוהים כאחד אותם תרכשו עוד בשלבי מסלול הלוחם היוקרתי שבגינה ואותם תוציאו מהכוח אל הפועל במבצעים חוצי קווי הדמיון שבאמתחתה, יוער, כי אחת לכמה מחזורים יוצאים חמישה לוחמים מצטיינים להשלמת לימודים בחול עליה לא נוכל להרחיב.

לענייננו, מדובר ביחידה אשר שימוש בטכנולוגיה ואמצעי לחימה מתקדמים  עומדים על סדר יומה וזו לאור המתארים המורכבים עליהם תתבקשו לתת מענה, משדות המוקשים הסבוכים, המנהרות התת קרקעיות, הנהרות אותם תתבקשו לחצות מתוך המים ומחוצה להם וכיוצא בזה.
לאור אלו עליכם להכיר כי מדובר בלוחמים שמתבקשים לשלב שני רבדים אלו ( לחימה ולמידה ) תוך הצטיינות מלאה בהם אחרת יודחו בשלבי המסלול ואף המאוחרים שבהם.

איך הדבר בא לידי ביטוי בגיבוש : בדיוק כפי המסלול גם הגיבוש משלב תכני למידה מרובים כגון שינון מפות, רשימות של אישים משמעותיים, מורקים, חידות הגיון ואלו על קצה המזלג.
משכך על מנת להציג למגבשי היחידה כי ניחנתם במכלול הכלים הרלוונטי ליחידתם עליכם לספק מענה שלם למבחנים הזיכרון אותם תבצעו בצורה אינדיבידואלית למולם קל וחומר בתרגילים הצוותים בהם יבחנו גם את יכולות החשיבה ויצירתיות שבכם.

קו מנחה שני : לוחמנות

מדובר ביחידה שמעבר לצוותים האורגנים הפועלים בה להם פעילות שוטפת, אתם תוסיפו ותיקחו חלק בכל המבצעים של סיירות העלית ויחידות החוד הצהליות השונות.
כיום בכל מבצע של סיירת מטכל, שייטת, שלדג, חטיבת העוז וכיוצא בזה אתם תמצאו לוחמי יהלם ועוקץ וזו משום שהם המגע הראשוני בעת כניסת הצוות למבנים מסוכנים מרמת פריצת הדלתות ועד להורדת המבנה בכלליותו.
להם ורק להם יכולות התמרון ואמצעי הלחימה המתאימים לפתוח צוהר דרכו יכנס הכוח כאשר מקומו של הלוחם בפועל יעמוד מבין כחלוץ שיסתער ואיתו המענה הראוי, כמו כן חשוב לציין כי אחת למחזור יצא לוחם מצטיין לתכנים מיוחדים שיזכו אותו ביכולות לחימה גבוהות מהרגיל

איך הדבר בא לידי ביטוי בגיבוש : כלל מבקשים לראות את אופי הלוחם שבכם, היכולת "לפתוח את השריטה" לקפוץ מאפס למאה ולהתגבר על המכשולים שיעמידו בפניכם המגבשים כמו הנ"ל תחת הכותרת חוויות בוגר תוך הציפייה מכם לזכות בניקוד וציון מלאים באמצעות שמירעל יציבות או מגמת שיפור מתמדת לאורך התרגיל כולו ואלו שיגיעו אחריו לאורך שלושת הימים הבאים, וללא יוצא מן הכלל.

איך מתקבלים ליחידת יהל"ם

על מנת להכין את עצמכם ליחידה שכזו ולפי הקווים המנחים אותם ציינתי תתבקשו להצטרף להליך הכשרה יעודי להכנה ליחידות העלית, המיונים המשתנים אותם תדרשו לעבור בהצלחה ולבנות הכשרה המסלול המנפות עד לטקס הסיכה המיוחל שבסופו.

משכך רק מסלול הדוגל במקצועיות ובנוי מלבנות הכנה זהות ליחידות החוד יעניק לכם את מבוקשם.

קורס הכנה ליחידות עלית – אדרנלין כושר קרבי

 

לבנת הכשרה ראשונה : הכנת בסיס
ביצוע תוכניות אימון שבועיות שוטפות אותם יובילו הצוות המקצועי וסגל ההדרכה בחברת אדרנלין כושר קרבי בהם יתקיימו אימוני חוץ שגרתיים, חדר כושר ותפריטי תזונה ובשילוב תוכניות עצמאיות ייעודיות לשלבי מיונכם על מנת לבנות יכולות פיזיות גבוהות שיהוו הבסיס לשאר השלבים המתקרבים.

חשוב לציין, כבר משלב זה תעמדו ברמת היכולות הגבוהות ביותר מבין כלל המלשבים בארץ, שיעניקו לכם את היכולות להתגבר עליהם ולצלוח את המיונים בקלילות, אך מבחינתנו זה עדיין לא מספיק.

לבנת הכשרה שניה : סאגות מיקצעויות
לאחר בניית בסיס מוצק וחזק אתם תכנסו לשלב המקצועות של אדרנלין כושר קרבי בו תעבדו תחת אנשי המקצוע המומחים בתחומם מענפי הספורט, התזונה, הפסיכולוגיה וההדרכות הביטחוניות ובהם תרכשו יכולות טכניקה גבוהות, חוסן נפשי בלתי ניתן לעצירה ואלו בליווי הרצאות, סדרות וסדנאות שיעניקו לכם מסוגלות שאין למשל”ב אחר בישראל.

לבנת הכשרה שלישית : ימי שיא
ימי דמה מדויקים בשיתוף פעולה מצד יחידות העלית המדוברות אשר יגיעו
על מנת לבצע למענכם סימולציות דמה מדויקות לפי המפרט הבא

1.סימולציית יום סיירות
2.סדרות גיבושים בצוותים ייעודים לגיבוש טייס, חובלים וצוללות, חטיבת העוז, וכלל היחידות המיוחדות ביניהן יהל"ם 

ימים אלו יתבצעו תוך ניתוח פרטני והענקת משוב אישי
ומשתכלל בעזרת *טכנולוגיה מתקדמת* וידי אדם אותם פיתחנו במהלך העשור אחרון וזו
אותה צהל מאמץ ברגעים אלו למיוניו עי האגף הרביעי של החברה עליו תוכלו לקרוא בדף האודות

לבנת הכשרה  רביעית : צוותים יעודיים
עבודה בצוותים ייעודים חודשים ספורים לפני הגיבושים תחת מגבשי היחידות המיוחדות הפעילים תוך התאמת מלאה של כלל יכולות המועמד לאופי היחידה המתבקשת והגדלת תוך עמידה באחוזי המעבר הגבוהים מכל.

לבנת הכשרה חמישית : הכנת מסלול
לאחר מעבר גיבוש ועמידה במבחן התוצאה יחל המועמד הליך הכנה לשלבי המסלול המפרכים בהם יעבור, סדנאות ניווט, תכני לחימה ותוכניות “מכין” אותם יבצע בשלבי הניפויים של סיירות העלית, חטיבת הקומנדו והגדסרים החטיבתים הנחשבים

חשוב להכיר : ליווי קפדני מלא 
מערך הסטטיסטיקה: מרגע הקבלה ועד לסיום הקורס ינותחו משתתפיה תוכנית תחת אגף הסטטיסטיקה וההסתברות וזו תחת פיתוח מערכת טכנולוגית חסרת תקדים שפותחה בעשור האחרון ולה אחוזי ההתאמה הגבוהים מכל
לאחר שחרור: שילוב בוגרי אדרנלין במערך הקבע, השב”ס, “השירות”, וקורסי הכנה ליחידות הקצה של משטרת ישראל.

אם הכרתם כי ליחידת ה – לוטר יתקבלו רק מי שהטמיע בעצמו את המשפט " הניצחון דורש הכנה מוקדמת" ואתם מוכנים להקריב הכל על מנת להעפיל אליה וזו למול 350 מתמודדים שיתייצבו למולכם כדי למנוע זאת מכם

אם אתם מבינים כי אדרנלין כושר קרבי הנה החברה היחידה שלה היכולת להכין ליחידות החוד הצהליות וזו תוך התחייבות מלאה להתקבל למי מכם שיבצע את הליך ההכשרה בשלמותו וללא עוררין, מקומכם איתנו

אדרנלין כושר קרבי – קורס ההכנה הבלעדי והמוביל בישראל להכנה לשירות משמעותי ביחידות העלית הצהליות מחכה רק לכם עם אימון התאמה (נסיון) ללא עלות 

תמונת מאמר ראשית מאת הצלם אורן כהן / oren26c

תמונות גיבוש לוטר מאת עדי אבלס | תמונות יחידת הלוטר מאת אורן כהן 

אולי יעניין אתכם

חברת ההכשרה הבלעדית והמובילה בישראל להכנה ליחידות העלית

הגישו מועמדות עוד היום

אייקון שיתוף
צריך עזרה?💬
דילוג לתוכן