מאושר על ידי משרד החינוך ומשרד הביטחון

סיירת מטכל איך מתקבלים המדריך המלא

איך מתקבלים לסיירת מטכל המדריך המלא

שמי הוא ד' לוחם במיל' בסיירת מטכל ואת המאמר שלפניכם בחרתי לכתוב במטרה להעניק לכולכם הזדמנות שווה להעפיל ליחידה ובאמצעות סקירה מלאה של ערוצי הקבלה ליחידה, התכנים אותם תתבקשו לעבור בגיבוש מטכל והדגשים אותם יחפשו בכם מגבשי היחידה.

סיירת מטכל ערוצי קבלה

ליחידה שני ערוצי קבלה אותם אמנה לצד ההבדלים שאיתם

  1. מיון קדם גיוס המונה שני שלבי מיון 

מיון ראשון – יום סיירות ( יום שדה ) : יום סיירות כשמו כן הוא יום אחד בו תבצעו ארבע תכנים קיצון שמגיעים לבדוק בעיקר את רף היכולות הפיזיות והמנטליות שלכם היות ואת אופי הלוחם ועולם הערכים איתם הגעתם נבדוק בגיבוש היחידה.

דגשים שעליכם להכיר לעניין יום סיירות

  • ליום סיירות יוזמנו מי שלו פרופיל 97-82 וללא סעיפים פוסלים, ודפ"ר מעל 50, חשוב לציין כי סעיף ראיה פוסל יהיה רק ממספר 1.75 – לעניין יום סיירות, ממספר זה ומעלה לא תקבלו זימון.
  • ישנם שני מועדי ימי סיירות בשנה והם בחודש ינואר לעולה שמיניט וחודש אוקטובר למכיניסטים, ישיבות ושנות שירות.
  • בעת הכניסה ליום יעמדו שני דוכנים לפניכם כאשר האחד יוביל למטכל והשני לשייטת בהם תדרגו את סדר העדיפויות שלכם וכך יתעדפו אתכם המגבשים בשלב הבחירה
  • מגבשי סיירת מטכל ישימו דגש על השלישיה המובילה בצוות ומהם בד"כ יאתרו את המועמדים לשלב הבא.
  • קיימת האפשרות והיא דיי שכיחה כי גם אם דרגתם את מטכל בסדר העדיפויות הראשון שלכם, תאותרו לשייטת וההפך, דבר זה לא ניתן לערעור.

הקליקו והיחשפו : יום סיירות המדריך המלא

מיון שני – גיבוש מטכל : משעברתם את יום הסיירות בהצלחה ואותרו כ350 מועמדים מתאימים, אתה תוזמנו לגיבוש מטכל המתקיים בחודשים נובמבר או מרץ ואורכו חמישה ימים כאשר בארבע מהם תתגבשו בפועל ובחמישי תקומו ביקיצה טיבעית, תקפלו את לוגיסטיקת הגיבוש ותעמדו במסדר הדמעות המוכר לכולנו בו כחמישי מכם יתקבלו ליחידה בעוד השאר ימשיכו למקום אחרים.

דגשים שעליכם להכיר לעניין גיבוש מטכל

  • לסיירות העלית ( מטכל שלדג ו669 ) יתייצבו שני נציגים צוותים בעוד לחטיבת הקומדנו יעמוד נציג אחד מכל יחידיה המרכיבה אותה, סה"כ 9 מגבשים
  • מי שיוביל את קצב הגיבוש יהיה מגבש מוביל מסיירת מטכל בעוד השאר יתפקדו "כמלאכים" למעט תרגילים ייעודים שיתבקשו להעביר על מנת לבדוק עד כמה אתם מתאימים לשורותיהם.
  • לגיבוש יום ניפויים הנערך ביום השלישי בשעות הצהריים שלו וזו על מנת לבנות צוותים חדשים להם רף יכולות כללי גבוה מבימים הראשונים ובן היתר לשבור את המונופול שנרדם ביומיים הראשונים לגיבוש ע"י השלישיה המובילה מבינכם.

הסבר: ביום השלישי כל אחד מכם יכיר מה טיב כוחו וע"י זה ידורג בצוות וללא שינוי כלל, מטרת הפיצול ביום השלישי היא לנפות את החלשים וליצור מאזן כוחות חדש לגמרי בו תינתן לכם ההזדמנות לחזור ולהוביל את הצוות במוקמות הראשונים.

  • זכות הבחירה הראשונה תינתן למטכל בעוד השניה שייכת לשלדג את תשובותיהן תקבלו מיד בסיום הגיבוש ( ביום החמישי ) בזמן ששאר היחידות יבחרו אתכם לפי "דרפאט" שיתבצע שבועיים לאחר הגיבוש.

מהו דראפט : זוהי הגרלה שמתבצעת שבוע לאחר הגיבושים האחודים בה ילחמו היחידות המרכיבות את חטיבת הקומנדו על מועמדיהם כאשר לכל יחידה מספר הקצאות אליה היא צריכה להגיע.

הקליקו והיחשפו : גיבוש מטכל המדריך המלא

2. מיון לאחר גיוס מתוך קורס טייס

לערוץ זה שתי אפשרויות הנמדדות בשלב אליו הגעתם בקורס טייס.

  • ביצוע יום סיירות ומעבר בתוצאת גיבוש מטכל אותו תבצעו במקביל למיוני טייס המטילים וטו על הגיבושים האחודים לאחריהם תתגייסו לקורס טייס שלכם "גיבוש מטכל" 

הסבר : מועד הגיוס לקורס טיס הינו חודש ינואר ומיד בכניסה לקורס אתם תשובצו במגמת הצ'קים וזו במטרה לנפות את מי שלא מתאים באותם שלושה חודשי התלמדות כך שתפסיקו לבצע את גיבוש מטכל בחודש מרץ במידה ותנופו בשלב זה.

עוד חשוב לציין כי במידה ולכם גיבוש מטכל בהמתנה אתם תזכו לראיונות ליחידת שלדג ו669 הממיינות דרך גיבוש מטכל האחוד והפועלות תחת חיל האויר הישראלי, ובמידה ולא עברתם גם אותם זכאותכם לגיבוש מטכל במרץ עדיין תשאר בתוקף.

  • ניפויים בשלב מתקדם לקורס ושיבוץ לסיירת מטכל דרך שבוע ראיונות ליחידה, חשוב לציין כי אם תתקבלו דרך ערוץ זה אתם תתבקשו לבצע השלמה חיילית וייעודית השייכת ליחידה וזו על מנת להתברג לאחד מצוותי לוחמיה ולשרת כלוחם מן המניין.
כושר קרבי

סימולצית גיבוש מטכל מאת הצלמת עדי אבלס 

גיבוש מטכל 

לאחר שסקרנו יחד את כלל ערוצי הקלה לסיירת מטכל, הגיע הזמן להיכנס לעובי הקורה ולהעניק לכם חשיפה לתוכן הקשה ביותר בגיבוש וזה המנפה את מספר המלשבים הרב ביותר ועוד בתחילתו

"מירוץ פלילים" דרך עיני החניך – מדובר בתרגיל הפותח והמנפה ביותר של גיבוש מטכל.

הסבר התרגיל : מדובר בספרינט למרחק שלושים מטרים כאשר המטרה בו היא לסיים במקום הראשון בצורה יציבה לאורך התרגיל כולו.
אתם תצאו לתרגיל שעליכם כלל הציוד הצבאי אותו קיבלתם במעמד הכניסה לגיבוש המורכב מתיק צבאי, אפוד ושתי מימות, עת חפירה, שלוש זוגות מדים, יתד וחלק אחד מאוהל סיירים השוקלים יחד כעשרים קילוגרמים.

מגבש: אתם אוחזים את התיק הצבאי בידכם ובתוכו כל הציוד הצבאי עליו אתם אחראים, המטרה היא להקיף את השק הנמצא בראש הדיונה לחזור לקו הזינוק בסדרי הגעה כאשר אנחנו נשים דגש כמובן על המקום הראשון בלבד.

חניך אדרנלין : לאור עבודה לצד משקלים ובצורה מבוקרת, אימוני טכניקה עצימים וסדנאות מנטליות ייעודיות אותם עברתי תחת קורס ההכשרה של אדרנלין כושר קרבי, ידעתי בדיוק איך לבצע את התרגיל וזו תוך שמירה על הובלה יוצאת דופן ואגירת כוחות בזמן שאחרים פשוט נפלו לאחר מספר ספרינטים בודדים עוד בתחילתו של התרגיל.

מגבש: עשרה ספרינטים ואף אחד מכם אפילו לא ניסה לעקוף את מספר שמונה, אל דאגה חברים אני אעזור לכם, מספר שמונה לך עשרה צעדים אחורה

חניך: עשרה צעדים בהם כל העיניים היו נשואות אלי תוך דריכות מלאה אליה נכנסו כולם ובמטרה אחת והיא להפיל אותי.

מגבש: שלושה מקצים בהם הוא מזנק עשרה צעדים מאחורי כולכם ועדיין שומר על המקום הראשון, אם זה לא היה עצוב זה היה מצחיק, שים לב מספר שמונה, מעכשיו אתה תתחיל עשרה צעדים אחרי כולם ובהזנקה מאוחרת כאשר ההזנקה הראשונה תהיה לכלל הצוות והשניה תהיה מכוונת אליך.

חניך: את כל נקודות הקיצון אליהם הביא אותי המגבש כבר עברתי באדרנלין כושר קרבי, מאימוני הצוות המקצועיים ועד לימי הסימולציה והסאגות שהטמיעו בנו כלים ממוקדים להתמודד למול סיטואציות שכאלו, מיותר לציין כי כמו שהתחיל כך נסגר התרגיל הראשון של גיבוש מטכל בו שמרתי ביציבות על המקום הראשון בעוד שבסה"כ שישה מאיתנו הספיקו לפרוש בעוד שכל השאר הגיעו למסקנה הפשוטה כי הם מתחילים את הגיבוש מהמקום השני.

סיירת מטכל

סיירת מטכל מאת הצלם הבינלאומי זיו קורן 

גיבוש מטכל דגשים

מדובר בשני דגשים עקרים כאשר הראשון הינו מצוינות והשני עולם הערכים איתו הגעתם אותם ארחיב ברגעים אלו ממש

דגש ראשון : מצוינות

דובר ביחידה שמחפשת מועמדים להם רמת בסיס גבוה של מכלול יכולות הלוחם איתם יגיעו וזו כבר במועדי המיון אליה, כאשר הפירוש לצמד המילים הללו הוא רמת כושר גופני גבוה מהרגיל, יכולות מנטליות יוצאות דופן, קור רוח, חשיבה מחוץ לקופסא לצד היכולת להוביל צוות של מועמדים שמבקשים כמוכם דבר אחד והוא להתבלט.

כל אלו מתרכזים במשך ארבע ימי פעילות עצימים כאשר סדר היום שבהם יחולק לשלושה חלקים, החלק הראשון הוא הבוקר בוא תבצעו תכנים פזיים ומנטליים חוצי גבולות, החלק השני שייך לשעות אחה"צ ( שעות עומס היום ) בהם תעברו תרגילי מחשבה ודינמיקה קבוצתיים והחלק השלישי המוגדר כחלק הסוגר של היום שיתבצע זהה לחלוטין לחלק הראשון שלו.  

בכל שלושת החלקים האלו אתם מבקשים לשקף דבר אחד הוא הובלה חד משמעית על חבריכם לצוות וזו בצורה יציבה ומתמדת שתעיד עליכם "כמצוינים" מכל כולם

דגש שני : ערכים 

מגבשי היחידה ישימו דגש משמעותי על עולם הערכים איתו הגעתם, ערך בלתי ניתן להפרדה מהערך הראשון אותו סיקרתי וזה שיעניק לכם את מקומכם בשורותינו במידה ותמצא התאמה מלאה מבחינתנו.

הדבר מתבטא בהתבטלות מוחלטת למול סגל ההדרכה העומד למולכם ושיקוף אופי הלוחם שמאפיין את לוחמינו, לוחם שייתן מעצמו את המקסימום גם אם לא הצליח להתברג לשלישה המובילה וזו משום שהוא דוגל "במצוינות אישית", מועמד שמתחיל משימה ומסיים אותה על הצד הטוב ביותר מבחינתו ובידיעה שהגיע לקצה גבול היכולת כדי לעשות כך.

אלו מהמקרים שמפתיעים את כלל המלשבים בארץ שלא מצליחים לפענח איך משלב שסיים במקום השמיני בצורה יציבה לאורך כל הגיבוש התקבל ליחידה בעוד שזה שסיים ראשון לא עבר כלל.

איך מתכוננים לסיירת מטכל

הליך ההכשרה הנדרש כדי להעפיל ליחידה וטקס הסיכה שבסוף מסלול בנוי משלוש לבנות מסלול אותן עברתי על בשרי ואותן אפרט על קצה המזלג למענכם

לבנה ראשונה : מערך בניית יכולות לוחם חוד
לבנת הכשרה הפועלת תחת אגף מקצועות הספורט והכושר הקרבי בחברה

בלבנה זו תעברו אימוני שגרה מדויקים בצוותים יעודים, סאגות הכשרה מקצועיות למול סגל ההדרכה הבכיר באדרנלין כושר קרבי, ימי סימולציה בשיתוף מלא לצד סיירת מטכל ושלל היחידות המיוחדות, סדרות העשרה לצד גופי הביטחון שאחרי שירות שאיתם תכני לחימה משתכללים, סדנאות ניווטים ועוד

לבנה שניה : פיתוח חוסן נפשי, יכולות מנטליות ומודעות עצמית.
לבנת הכשרה הפועלת תחת אגף המנטליות ומדעי ההתנהגות

כחלק מהליך בניית יכולות הלוחם יעברו מועמדינו בנקודות זמן ייעודיות בשלבי הקורס הרצאות ייחודיות, תכני למידה יוקרתיים, ימי הכנה ממוקדים וסדנאות לצד פסיכולוגים מוסמכים, מודרכים האחראים על הכשרת מאבחנים פסיכוטכניים בצה”ל ואנשי המקצוע המומחים בתחום מדעי ההנהגות.

לבנה שלישית : עליונות
שלב הכנת מכין: המשוכה האחרונה שאיתה עלית מדרגה במעטפת ההכשרה הכללית ועד לביצוע סדרות וסדנאות קצה שיעניקו לכם את היכולות להצטיין ביחס לאחרים עליהם לא ארחיב, ואלו כמובן על קצה המזלג חברים, אם אתם מבקשים לדעת באופן מלא על הליך ההכשרה אותו תעברו הכנסו לעמוד ההכשרות באתר ותחשפו

 

גילוי נאות מבוגר היחידה 

 

אני הגעתי לאדרנלין כושר קרבי חודשיים בודדים לפני יום הסיירות הצהלי אחרי שהבנתי שגוף אחר בו התאמנתי פשוט לא עמד בקריטריונים.

היה זה האימון הראשון בו חטפתי סטירת לחי רצינית בראות את חניכי אדרנלין והרמה המתבקשת אליה הגיעו בה אני חסר, ומנגד היה זה מאמן הצוות ומכל אדרנלין שלקחו אותי כפרויקט אישי והתחייבו לי שחודשיים מספיקים להם כדי לגרום לי לעבור.

להגשת מועמדות לאימון כניסה ללא עלות : הקליקו והיחשפו

אולי יעניין אתכם

חברת ההכשרה הבלעדית והמובילה בישראל להכנה ליחידות העלית

הגישו מועמדות עוד היום

אייקון שיתוף
צריך עזרה?💬
דילוג לתוכן