מאושר על ידי משרד החינוך ומשרד הביטחון

יחידת שלדג איך מתקבלים המדריך המלא

שמי הוא ד', בוגר אדרנלין ולוחם פעיל ביחידת שלדג ואת המאמר שלפינכם כתבתי על מנת לעשות סדר בבאלגן ולהעניק לכם את המידע לו תזדקקו אם אתם מכוונים להעפיל ליחידה יוקרתית זו ובצורה הנכונה ביותר לכם. 

יחידת שלדג ערוצי קבלה

ליחידה שני ערוצי קבלה כאשר הראשון מתבצע בעודכם מלשבים לפני גיוס בעוד בשני תקחו חלק כחיילים סדירים במערך חיל האויר הישראלי ואני אפרט.

ערוץ ראשון – מיון קדם גיוס


א. יום סיירות ( יום שדה )

כפי שכולכם כבר מכירים זהו מיון חד יומי קצר ותכליתי המונה לא יותר מארבע שעות של תכני קיצון פיזים ( ספרינטים, אלונקה סוציומטרית, התרגיל משולב וחפירת בור ) באמצעותם יביאו לידי ביטוי את רף היכולות המנטליות שלכם ובשילוב השניים תאותרו לגיבוש היחידה

דגשים שעליכם להכיר לעניין יום סיירות

  • ליום סיירות יוזמנו מי שלו פרופיל 97-82 וללא סעיפים פוסלים, ודפ"ר מעל 50, חשוב לציין כי סעיף ראיה פוסל יהיה רק ממספר 1.75 – לעניין יום סיירות, ממספר זה ומעלה לא תקבלו זימון.
  • ישנם שני מועדי ימי סיירות בשנה והם בחודש ינואר לעולה שמיניט וחודש אוקטובר למכיניסטים, ישיבות ושנות שירות.
  • בעת הכניסה ליום יעמדו שני דוכנים כאשר האחד יוביל למטכל והשני לשייטת בהם תדרגו את סדר העדיפויות שלכם וכך יתעדפו אתכם המגבשים בשלב הבחירה
  • מגבשי סיירת מטכל ישימו דגש על השלישיה המובילה בצוות ומהם בד"כ יאתרו את המועמדים לשלב הבא.
  • קיימת האפשרות והיא דיי שכיחה כי גם אם דרגתם את מטכל בסדר העדיפויות הראשון שלכם, תאותרו לשייטת וההפך, דבר זה לא ניתן לערעור.

ב. גיבוש מטכל האחוד 

 

מדובר בגיבוש שמונה חמישה ימי קיצון כאשר בארבע מהם תתגבשו בפועל ובהן ישתתפו שש יחידות עלית מביניהם, סיירת מטכל, שלדג, יחידת 669, מגלן, דובדבן ויחידת אגוז.

לענייננו, יחידת שלדג תקצה לכל צוות שני מגבשים מטעמה שיתפקדו כמלאכים, כותבים ואינם מדברים, פרט לנקודות "שבירה" אליהן יבקשו להביא אתכם בסוג תרגילים מסויים עליהם תקראו בהמשך.

 

דגשים שעליכם להכיר

 

  • ליחידת שלדג אין מיונים עצמאיים ולכן על מנת להתקבל אליה תתבקשו לקחת חלק בגיבוש האחוד של סיירת מטכל.
  • לשלדג זכות בחירה שנייה לאחר סיירת מטכל ובד"כ היא תאתר לשורותיה את מי מכם שהוביל בשלישייה הראשונה לאורכו של הגיבוש ובדגש לאחר יום הניפויים השלישי בו.

יום ניפוים הסבר : היום השלישי לגיבוש בו ינופו כ-200 מועמדים באמצעות מסדר דמעות שיתקיים בשעות אחרה"צ בסופו יתחלקו הנותרים מכם לצוותים חדשים ומשופרים בהם תתבקשו להוכיח את עצמכם מחדש.

הטעם לחלוקה החדשה : לאחר יומיים של עבודה בקצב גבוה וניתוח המועמדים שלצידכם כל אחד יתמקם על מקום קבוע בצוות, מי לטובה ומי שפחות, והדבר לא ישתנה.

על מנת לשבור את המונופול של השלישייה המובילה ייסדו את יום הניפויים ואיתו ההזדמנות שלכם לחזור חזרה לראש הפירמידה.

  • ליחידה גיוס חד שנתי של 100 לוחמים בחודש נובמבר שיתחלקו לשלושה צוותי הכשרה ייעודים על ידי ניתוח אף היכולות שלכם שהתבצע במעמד הגיבוש.
  • גיבוש מטכל האחוד מתבצע פעמים בשנה, מועד מרץ ליווי שמינית ( שכבת כיתה יב' ) לחודש נובמבר למסיימי שנות שירות ומכינות כאשר בכל אחד מהם כחמישים הקצאות ליחידה.

ערוץ שני – מיון לאחר גיוס ( קורס טייס )
לערוץ זה שתי אפשרויות הנמדדות בשלב אליו הגעתם בקורס טייס.

ביצוע יום סיירות ומעבר בתוצאת גיבוש מטכל אותו תבצעו במקביל למיוני טייס המטילים וטו על הגיבושים האחודים לאחריהם תתגייסו לקורס טייס שלכם “גיבוש מטכל” בהמתנה.

הסבר : לכל מלשב זכאות לביצוע גיבוש אחד בלבד בשנה למעט גיבוש שייטת "גדנע", כך שבמידה ועברתם יום סיירות בתוצאות גיבוש אחוד המיונים לטייס יטילו וטו על הגיבוש על מנת להעניק מעמד בכורה ( עדיפות ) לגיבוש טייס.

מועד הגיוס לקורס טיס הינו חודש ינואר ומיד בכניסה לקורס אתם תשובצו במגמת הצ’קים וזו במטרה לנפות את מי שלא מתאים באותם שלושה חודשי התלמדות כך שתפסיקו לבצע את גיבוש מטכל בחודש מרץ במידה ותנופו בשלב זה.

עוד חשוב לציין כי במידה ולכם גיבוש מטכל בהמתנה אתם תזכו לראיונות ליחידת שלדג ו669 הממיינות דרך גיבוש מטכל האחוד והפועלות תחת חיל האויר הישראלי, ובמידה ולא עברתם גם אותם זכאותכם לגיבוש מטכל במרץ עדיין תשאר בתוקף.
ניפויים בשלב מתקדם לקורס ושיבוץ ליחידת שלדג דרך שבוע ראיונות.

כמו כן, באם תתקבלו דרך ערוץ זה אתם תתבקשו לבצע השלמה חיילית וייעודית השייכת ליחידה וזו על מנת להתברג לאחד מצוותי לוחמיה ולשרת כלוחם מן המניין.

כושר קרבי גיבוש מטכל

סימולצית גיבוש מטכל מאת הצלמת עדי אבלס 

גיבוש שלדג

לאחר שסקרנו יחד את כלל ערוצי הקבלה ליחידת שלדג הגיע הזמן להיכנס לעובי הקורה ולהעניק לכם חשיפה מלאה לדגשים שיחפשו בכם מגבשי היחידה ואלו שיעניקו לכם את היתרון על פני שאר המועמדים שלמולכם

השנה מטעם אדרנלין כושר קרבי התקבלו שבעים ושלושה בוגרים לסיירות העלית הצהליות, חטיבת הקומנדו, קורסי טייס וחובלים המפוארים מבינהם שבעה ליחידת שלדג.
על מנת להמחיש לכם בצורה הנכונה ביותר את המתרחש בגיבוש ראיינתי את אחד מבוגרי אדרנלין כושר קרבי שהתקבל במועד האחרון ואלו היו דבריו.

ש' צוות טבריה : היה זה היום השלישי בערב לאחר החלוקה לצוותים החדשים וקבלת סגל ההדרכה החדש שיחתום את עתידנו אותו נציגי שלדג החליטו להוביל באמצעות דרכם היחודית.

מגבש שלדג :  הקייטנה הסתיימה ואיתה המרחקים הקצרים אותם עד כה, לפניכם שק במרחק שבעים מטרים כאשר המטרה היא להקיף אותו מימין לשמאל ולהסתדר בקו הזינוק לפי סדרי הגעה
בוגר אדרנלין : רגע לאחר ההסבר הוא הוריד אותנו למצב שכיבה שהוביל לתרגיל בו ישמתי את כל הדגשים אותם למדתי כחלק מאימוני הטכניקה בסאגות המנכל ואלו שלצידם חתמתי הובלה של שישה מקצים שלמים עד שהחליט להיכנס לתמונה מגבש מיחידת שלדג.

מגבש שלדג : מספר אחת עשרה הרמת ישבן קח עשרה צעדים אחורה, פעם הבאה שזה יקרה אני "אעיף" אותך גם עשרים צעדים אחורה, ראה הוזהרת.
בוגר אדרנלין : וכך התבצעו להם ארבעה מקצים בהם הוא דאג להחזיר אותי אחורה כדי שמועמד אחר יקח את ההובלה וגם אלו נחתמו על קו הזינוק שאני עדיין במקום הראשון.

מגבש : מרגע זה ואילך המטרה שלכם היא לתפוס את המחבל.
בוגר אדרנלין : הוא צעד ואנחנו אחריו, הוא עבר את השמונים מטרים כדי להגביר את הקצב בכל פעם שהתקרבתי וכל זה חמורה אחת.

מגבש: חדל כולם, מרגע זה כל מי שיגיע לקומיכול להתחיל זחילה בצורה עצמאית
בוגר אדרנלין : אסביר לכם בפשטות מה התרחש הרגע, הוא גרם לי לזחול מעל מאה מטרים על מנת להרחיק אותי מהקו ככל שיוכל וברגע אחד להעמיד אותי בחסרון מוחלט ביחס לכולם היות והיו מועמדים שמקומם היה מטרים בודדים מקו הזינוק שהסםיקו לצאת למקצה הבא בעוד אני הייתי עדיין בשלבי חזור.

מגבש : איך קורה המצב שאדם שנאלץ לחזור מאה מטרים הצליח לתפוס שוב את ההובלה ?! ( את התשובה לכך תמצאו בסוף המאמר )

כושר קרבי יחידת שלדג

יחידת שלדג מאת דובר צה"ל

סיירת שלדג דגשים

שני קוים מנחים ליחידה כאשר האחד זהה לסיירת מטכל בעוד השני שונה לגמרי ועל שניהם ארחיב ברגעים אלו ממש 

  1. אופי לוחם ( מצויינות )

בשונה מסיירת מטכל שיתעדפו אופי על פני ביצועים אצלנו היחס הוא שווה לגמרי ואין מציאות שזה יתקיים ללא זה.
על מנת שאנו נשים עליכם עין עליכם לשקף חוסן מנטלי גבוה מהרגיל שיתבטא בחציית נקודות תשישות ושבירה אליהן נביא אתכם במהלכו של הגיבוש האחוד, הוצאה מהכוח אל הפועל בכל מצב נתון ואלו תוך חציית הגבולות של עצמכם ובצורה מתמדת.

לדוגמא : במועד האחרון של גיבוש היחידה היה מועד עליו שמתי עין בעקבות כך שלא משנה מאיזה סיטואציה הכנסתי אותו – הוא הסתער כאילו זו הייתה מלחמה.
חמישה, עשרה ואפילו חמש עשרה צעדים מאחורי קו הזינוק כדי שימשיך לכוון להגיע למקום הראשון אפילו שמעתי ממנו זאת.

2. עולם ערכים

מגבשי היחידה ישימו דגש משמעותי על עולם הערכים איתו הגעתם, ערך בלתי ניתן להפרדה מהערך הראשון אותו סיקרתי איתו ישתכלל בצורה מאוזנת.
הדבר מתבטא בשיקוף אופי הלוחם שמאפיין את לוחמינו, לוחם שייתן מעצמו את המקסימום גם אם לא הצליח להתברג לשלישה המובילה על אף הידיעה שאותם נתעדף וזו משום שהוא דוגל “במצוינות אישית” קודם כל.

מועמד שמתחיל משימה ומסיים אותה על הצד הטוב ביותר מבחינתו ובידיעה שהגיע לקצה גבול היכולת כדי לעשות כך.

אך שוב יש לקחת בחשבון כי בשונה מסיירת מטכל שיעניקו מעמד בכורה לעולם הערכים שלכם כך שגם מתגבש שהגיע במקום השני יוכל להתקבל אם נמצא מתאים ברמה הבן אישית תטעמם, אנחנו נדרוש שילוב של הובלה ואופי כאחד.

איך מתכוונים ליחידת שלדג

 

על מנת להכין את עצמכם ליחידה שכזו ולפי הקווים המנחים אותם ציינתי תתבקשו להצטרף להליך הכשרה יעודי להכנה ליחידות העלית, המיונים המשתנים אותם תדרשו לעבור בהצלחה ולבנות הכשרה המסלול המנפות עד לטקס הסיכה המיוחל שבסופו.

משכך רק מסלול הדוגל במקצועיות ובנוי מלבנות הכנה זהות ליחידות החוד יעניק לכם את מבוקשם.

קורס הכנה ליחידות עלית – אדרנלין כושר קרבי

לבנת הכשרה ראשונה : הכנת בסיס
ביצוע תוכניות אימון שבועיות שוטפות אותם יובילו הצוות המקצועי וסגל ההדרכה בחברת אדרנלין כושר קרבי בהם יתקיימו אימוני חוץ שגרתיים, חדר כושר ותפריטי תזונה ובשילוב תוכניות עצמאיות ייעודיות לשלבי מיונכם על מנת לבנות יכולות פיזיות גבוהות שיהוו הבסיס לשאר השלבים המתקרבים.

חשוב לציין – כבר משלב זה תעמדו ברמת היכולות הגבוהות ביותר מבין כלל המלשבים בארץ, שיעניקו לכם את היכולות להתגבר עליהם ולצלוח את המיונים בקלילות, אך מבחינתנו זה עדיין לא מספיק.

לבנת הכשרה שניה  : סאגות מקצעויות
לאחר בניית בסיס מוצק וחזק אתם תכנסו לשלב המקצועות של אדרנלין כושר קרבי בו תעבדו תחת אנשי המקצוע המומחים בתחומם מענפי הספורט, התזונה, הפסיכולוגיה וההדרכות הביטחוניות ובהם תרכשו יכולות טכניקה גבוהות, חוסן נפשי בלתי ניתן לעצירה ואלו בליווי הרצאות, סדרות וסדנאות שיעניקו לכם מסוגלות שאין למשל”ב אחר בישראל.

לבנת הכשרה שלישית : ימי שיא
ימי דמה מדויקים בשיתוף פעולה מצד יחידות העלית המדוברות אשר יגיעו
על מנת לבצע למענכם סימולציות דמה מדוייקות לפי המפרט הבא

1.סימולציית יום סיירות

2. סדרות גיבושים בצוותים ייעודים לגיבוש טייס, חובלים וצוללות,
יחטיות וגיבוש צנחנים.

 

ימים אלו יתבצעו תוך ניתוח פרטני והענקת משוב אישי
ומשתכלל בעזרת *טכנולוגיה מתקדמת* וידי אדם אותם פיתחנו במהלך העשור אחרון וזו
אותה צהל מאמץ ברגעים אלו למיוניו עי האגף הרביעי של החברה עליו תוכלו לקרוא בדף האודות

לבנת הכשרה  רביעית : צוותים יעודיים
עבודה בצוותים ייעודים חודשים ספורים לפני הגיבושים תחת מגבשי היחידות המיוחדות הפעילים תוך התאמת מלאה של כלל יכולות המועמד לאופי היחידה המתבקשת והגדלת תוך עמידה באחוזי המעבר הגבוהים מכל.

לבנת הכשרה חמישית : הכנת מסלול
לאחר מעבר גיבוש ועמידה במבחן התוצאה יחל המועמד הליך הכנה לשלבי המסלול המפרכים בהם יעבור, סדנאות ניווט, תכני לחימה ותוכניות “מכין” אותם יבצע בשלבי הניפויים של סיירות העלית, חטיבת הקומנדו והגדסרים החטיבתים הנחשבים

 יש לציין כי לאורך כלל מערך ההכשרה יעברו המועמדים סדרות וסדנאות העשרה ייעודיות לפיתוח החוסן והאמונה העצמית, חיזוק המנטליות, הכנה לראיונות לצד עבודה למול פסיכולוגים, חשיפה מסלול כגון תכני לחימה, ניווטים וכיוצא בזה 

הניצחון דורש הכנה מוקדמת אדרנלין

אם אתם מכוונים לחברת ההכדרות היחידה בתחומה אשר ייסדה למענכם את קורס ההכנה הבלעדי המוביל והמבטיח מכל ליחידות העלית הצהליות וזה לו אחוזי ההצלחה הגבוהים מכל אותם אנו חושפים בכל רבעון גיוס – הקליקו על הלחצן שלפניכם, הזינו פרטים ורכזינו יצרו קשר לשריון אימון כניסה ללא עלות כלל!

אולי יעניין אתכם

חברת ההכשרה הבלעדית והמובילה בישראל להכנה ליחידות העלית

הגישו מועמדות עוד היום

אייקון שיתוף
צריך עזרה?💬
דילוג לתוכן