מאושר על ידי משרד החינוך ומשרד הביטחון

חיל השריון | שריון | מסייעת שריון

"האדם שבטנק ינצח"

על החטיבה

חיל השריון הישראלי (חש"ן) הוא החיל המתמרן העיקרי בזרוע היבשה והוא אמון על אחד מכלי המלחמה המשמעותיים ביותר בצה"ל – הטנק.

חיל השריון הקום לראשונה בשנת 1948, וכיום ייעודו המרכזי הוא מלחמה בחיל השריון של האויב וניצחון בשדה הקרב תוך הובלת הכוחות המסתערים בקו הראשון. בנוסף על כך אחראי החיל על כיבוש יעדים מבוצרים שאינם מאפשר כניסת כוחות אחרים.

בימי שגרה מבצעים לוחמי שריון פעולות ביטחון שוטף וכן מקיימים מבצעים מיוחדים – כגון מעצרים, פטרולים ופעולות יזומות.

חיל השריון מבסס את המחץ שלו על ידי טנקי מערכה שבראשם טנק מרכבה סימן 4 שנחשב לאחד הטנקים הטובים בעולם לו יכולות מלחמה המשלבת עוצמת אש אדירה ומדויקת, ניידות, מיגון וטכנולוגיה מתקדמת.

לוחמי שריון מזוהים על ידד כומתה בצבע שחור ועליו סמל החייל בו מופיע טנק קרומוול – מדגמי הטנקים שמהם הורכב החיל בראשית דרכו. צבעי הדגל של חיל השריון הם ירוק ושחור.

לחיל השריון 4 חטיבות:

  • חטיבה 7 – עוצבת סער מגולן
  • חטיבה 188 – עוצבת ברק
  • חטיבה 401 – עוצבת עקבות הברזל
  • חטיבה 460 – בסיס ההכשרה של לוחמי שריון בשיזפון

לכל חטיבה יש מערך מסייעת המתפקדת בתור פלוגת חי"ר ייעודית – למידע המלא תחשפו בסוף הסיקור

קרטיריונים ושלבי מיון

  • פרופיל 72 ומעלהשיבוץ וגיוס לחיל השריון

לבנות הכשרה

לחיל השריון מחזור גיוס תלת שנתי בחודשים מרץ, אוגוסט ונובמבר. כאשר בכל מחזור גיוס מתגייסים כ 400-500 טירונים.

מסלול לוחם בחיל בשריון נמשך כשמונה חודשים ומתחיל בהכשרה הכוללת חודשיים של טירונות ברמת רובאי 04 בבסיס שיזפון בה יעברו הלוחמים מטווחים מגוונים, מכעות, שדאות וזריקת רימון. לאחר מכן יעלו לשלב השני הוא שלב המקצועות אשר נמשך כמעט חודשיים ובמהלכו יתמיינו וילמדו בצורה עיונית ומעשית את מקצועות הטנק השונים (תותחן, טען ונהג).

בשלב זה מחולקים הטירונים אשר נמצאו מתאימים למסלול ייעודי לפיקוד (מט"ק – מפקדי טנק) וטירונים אשר נמצאים מתאימים מקבלים מיונים ליחידה המסווגת של החיל (מל"ר) אשר לא ניתן להרחיב עליה מטעמי ביטחון מידע.

לאחר הטירונות עולים הלוחמים לאימון מתקדם אשר נמשך כ 4 חודשים ובמהלכו ילמדו את המקצוע שלהם באופן מעמיק ואיך לעבוד כצוות טנק אורגני הנלחם כחלק ממחלקה ופלוגת טנקים, ומיד לאחר מכן הלוחמים עולים לגדודים המבצעיים.

חשוב לדעת

חיל השריון הוא מבין חילות השריון הגדולים בעולם.

לוחמי שריון לובשים בטנק סרבלים שאינם מתלקחים באש על מנת להגן עליהם מפני שריפות העלולות לפרוץ בטנק.

מסייעת שריון – מערך המסייעת של חיל השריון מתפקדת בתור פלוגת חי"ר ייעודית לה שלוש  מחלקות: סיור, תצפית ומרגמות קשת. לוחמי המסייעת הם לוחמי חי"ר בגדוד שריון – לוחמי חוד המתמחים בלחימת שטח בנוי, סבוך ושטח פתוח ויחד עם הטנקיסטים הם מופעלים בכל גזרות הלחימה ובכל המתארים הקיימים.

חברת ההכשרה הבלעדית והמובילה בישראל להכנה ליחידות העלית

הגישו מועמדות עוד היום

אייקון שיתוף
צריך עזרה?💬
דילוג לתוכן