מאושר על ידי משרד החינוך ומשרד הביטחון

ימס איך מתקבלים

ימ"ס – יחידת המסתערבים של משמר הגבול 

שמי הוא ד' בוגר יחידת הימס ואדרנלין בפועל ואת המאמר שלפניכם אני כותב כמגבש במיל ובמטרה לעשות סדר בבאלגן ולהבהיר אחת ולתמיד מדוע החשש להישאר במשמר הגבול אינו קיים, כמה ערוצי קבלה ליחידה ישנם בפועל ומהי מגמת הפיילוט עליה יש שיח מתגבר ולמי תינתן אפשרות לבצע גיבוש חוזר במידה ויכשל.תשובות לשאלות שיעלו לכם את הביטחון העצמי בכל הקשור לקבלה ליחידה, ואת הרצון העז להפוך לחלק ממנה, בואו נתחיל.

ימס קריטריונים ( מגב נתוני לוחם )

ראשית נכיר מהם הקריטריונים היבשים בהם תתבקשו לעמוד על מנת לזכות בזימון לגיבוש ימס 

א. גיוס למשמר הגבול : פרופיל 97-82 ללא סעיפים פוסלים.

  • אין מגבלת ראיה כל עוד אתם עומדים על הפרופיל המתבקש
  • סעיפים פוסלים אינם מבטלים זימון למיוני היחידה
  • בעלי פרופיל 72 יכולים להתגייס למשמרה הגבול באמצעות סעיף מציר ( חריג )
 

ב. דפ"ר : לא שייך למיוני היחיד היות ובמהלך טירונות מגב תעברו מבחנים פסיכוטכנים חוזרים 

  • הציון המתבקש על מנת לצאת לגיבוש ימס הינו 8.6 ומעלה כאשר 10 הינו הציון הגבוה ביותר.
  • במידה ותגיעו דרך ערות הקבלה השני ( יום סיירות וגיבוש אחוד ) תתבקשו לעמוד בדפ"ר 50 ומעלה

ימס ערוצי קבלה ( משמר הגבול / גיבושים אחודים )

לאחר שתעמדו בנתונים היבשים להתקבל למשמר הגבול ( פרופיל וציוני מבחני דפ"ר משטרתיים גבוהים ) תזכו לאיתור לגיבוש הימ"ס ולפי הדגשים הבאים

ערוץ ראשון – גיבוש ימס ( ערוץ עקרי ) : מדובר בגיבוש הקשה ביותר בצה"ל משום שהוא מתבצע לאחר הטירונות ולא כמיון קדם צהלי או היחטיות המתבצעים שבוע מיד לאחריו.
גיבוש המונה ארבע ימים אותו יעבירו בוגרי היחידה לצד מדריכי הלוט"ר אותם תפגשו בשבועות הבט"פ ( ביטחון פנים – לחימה במבנים בנויים ) במהלך טירונות מגב שמטרתם לאתר כעשרים מועמדים לקורס ימס שיתחיל שבוע לאחריו.

דגשים שעליכם להכיר

  • לגיבוש ימס תצאו ע"פ נתוני הדפר המשטרתיים והמלצות סגל הפיקוד האישי בלבד
  • ניתן לבצע עד שלושה גיבושי ימ"ס במהלך שירותכם הצבאי שיתקיימו אחת לארבע חודשים בכל מועד ( מרץ, אוגוסט, נובמבר)
  • מי שיתקבל לקורס ימ"ס ויפול במהלכו ישנם קריטריונים שיאפשרו לו לחזור ישירות לקורס
  • במידה וביצעת גיבוש שלישי ולא עברתם ניתן לחתום קבע ולהמשיך לנסות את מזלכם פעם נוספת
 

פיילוט ימ"סמדובר במחזור בודד בחודש מרץ ובו המבקשים מכם יזכו להתגייס לפיילוט ימס ויתחילו מסלול למול מפקדים מטעם היחידה עוד ביומם הראשון, כחלק ממסלול זה תעברו

  • טירונות מגב
  • קורס מפקדים
  • קורס ימס
  • השלמה חיילית בפלוגות המבצעיות
 

דגשים שעליכם להכיר 

  • אורכו של מסלול זה ארוך יותר ממסלול הגיבוש הקלאסי
  • שימו לב כי בכל שלב בפיילוט ניתן יהיה להדיח אתכם משום שמודבר במסלול מנפה כבכל יחידת עלית.
  • במידה והודחתם מהפיילוש ניתן יהיה לצאת לגיבוש ימ"ס במתכונת הקלאסית 

ערוץ קבלה שני – ראיונות

אפשרות ראשונה : מדובר בשלב המתבצע לאחר המיונים הבאים: 

 

לשלב זה תגיעו לאחר מעבר יום סיירת וגיבוש של אחת מהיחידות המופיעות לעיל אותו תסיימו בתוצאת "לא עבר"
שבוע לאחר מכן כלל המסיימים יקבלו זימון לשבוע ראיונות ליחידת הלוט"ר, עוקץ, יהל"ם, ימ"ס, רוכש והגדסרים המפוארים בהם תבחרו לפי שכלול כלל הנתונים ממועד הגיבוש ואלו אותם תייצגו בפני המראיין.

אפשרות שניה : ערוץ הזהה לקודמו רק שאותו תבצעו לאחר שנפלטתם מקורס טייס, חובלים, צוללות או  מאחת מסיירות העלית ( סיירת מטכל, שייטת 13, שלדג ויחידת 669 )
כחלק מהיחידות הממיינות תעמוד הימס עם מספר הקצאות בודדות אותן תעניק למתאימים ביותר ( יוצאי סיירת מטכל, שייטת 13, יחידת שלדג או 669 אותן תעדיף על פני אחרים ) 

דגשים שעליכם להכיר

  • ליחידה הקצאות בודדות משבוע ראיונות כך שסיכויי הקבלה דרך ערוץ זה נמוכים מאוד ולכן לא אמליץ עליו כלל.
  • את התשובות משבוע ראיונות תקבלו בשבועיים לאחריו דרך הודעת sms מטעם מיטב
ימס

יחידת הימס מאת דוברות המשטרה

גיבוש ימס ( מסתערבים ) מבט מבפנים 

לאחר שקראתם על כלל ערוצי הקבלה ליחידת הלוטר השלב הבא הוא להבין איך הם מתקיימים בפועל וזו נעשה תחת סיקור חוויות בוגרי אדרנלין ( 7 במספרם ) שהתקבלו ליחידה במועד האחרון ודרך הערוץ המשמעותי שלה הלא הוא גיבוש ימ"ס

מעבר לכלל התרגילים הקלאסיים אותם תבצעו במהלכו של גיבוש ימס ישנה מגמה נוספת אותה עליכם להכיר וזו שזיכתה אותו בהגדרה של " הגיבוש הקשה ביותר בצה"ל ומשמר הגבול כאחד, מגמה שונה לחלוטין המאפיינת את תכני הטירונות בכלל הבא לידי ביטוי בתכנים מסוג הליכת ברווז, סחיבת פצועים, תכני לחימה מלאים עד לכדי פציעה וכיוצא בזה.
בכדי להבהיר למענכם מהו השוני המדובר על התכנים האלו נזכה אתכם לקרוא דרך עיני המתגבש.

חוויות ל' בוגר אדרנלין כושר קרבי תל אביב 

מגבש : ברגע זה ארבע חברים שלכם נפצעו מאש אויב, בהצלחה בלהעביר את הכוח חזרה לארץ ישראל
ל' בוגר אדרנלין : מדובר היה במסע סזיפי ומתיש אשר במהלכו הוא הפיל ארבע לוחמים והורה לנו לבצע סחיבת פצוע על אף המשקל שכבר סחבנו שהתבטא בציוד הגיבוש הכללי וזה של אלו שפרשו בשלבים אלו און מוקדם מהם.

מגבש: אין לפתוח פער של מעל חמישה מטרים מהכוח המוביל ( מגבשי ימ"ס ), קדימה תגבירו את הקצב כל סוחבי הפצועים למיניהם אתם מכתיבים את הקצב.
ל'
: עשר דקות שלמות בהם הליכה הפכה לריצה קלה שהפתחה לאינטרוול ארוך ומייגע בזמן שעל גבינו ארבע לוחמים איתם התבקשנו להשחיר את המסע ( לסחוב אותם עד סופו ) והם שהחלו להגיע לסף גבול היכולת שלהם.
רגליים שהחלו לרעוד בניגוד לרצונם, נסיון להסדיר את הנשימה ללא הצלחה וזרמי זיעה ששטפו את פניהם ואלו לא יותר מתיאורים שטחיים שלא יצליחו להעביר לכם את עוצמות הכאב והזעזוע של מתגבשי הימ"ס, למעט בוגרי אדרנלין שניחנו בגוף ונפש איתנים אותם רכשנו בקורס ההכשרה של אדרנלין כושר קרבי שהפך מסע זה ללא יותר מתוכן אותו חצינו בהצטיינות

מגבש: בצורה הזו זה פשוט לא יעבוד, תורידו את הפצועים מבחינתי הם כבר מתים ותסתדרו על הקו שלמולי
ל': לא עברו רגעים בודדים והוא הזניק אותנו למקצה ספרינטים שהחל בספרינט ונגמר בהליכת "ברווז" שגרמה אפילו לנו לכאבי ברכיים איומים לנוכח המשקל שעדיין הונח על גבינו

מגבש: עשרה מקצים בהם שלושה מכם קיבעו את מקומכם בזמן שכל השאר פשוט מסרבים להילחם, לא ראיתי רמה ירודה שכזו כבר המון זמן, שלושתכם קחו עשרה צעדים לאחור.
ל': שלושה בוגרי אדרנלין שאני עמדתי בראשם כמי שחתם את מעמדו במקום הראשון, סימנו אחד לשני את הדגשים שהיה עלינו לבצע על מנת לשמר את מהכלים הפסיכולוגים אותם הפעלנו על כל השאר, עמדנו דרוכים ומוכנים ומעל הכל נחושים להעפיל חזרה למקום ממנו הוא ביקש להפיל אותנו כדי שברגע אחד מכריע זה יקרה, הגשמה.

מגבש: הבנתי את הפלטפורמה, שלושתכם הפצועים שלכם מחכים לכם קדימה תרימו אותם יש לנו מסע לסיים
ל': מסע שהמשיך לפחות עוד עשרים דקות שהמשיך באותה מתכונת קידורים עליה זה עתה  קראתם, מסע שממנו פרשו כשלושים מתגבשים והיד עוד נטויה.

גיבוש ימס

בתמונה שבעה בוגרי אדרנלין כושר קרבי שעברו יחד את גיבוש ימס מועד מרץ. 

ימ"ס קווים מנחים 

על מנת להעפיל מגיבוש היחידה אל שורתיה בפועל עליכם להכיר מספר קווים מנחים שיעניקו לכם יתרון יוצא דופן על כלל המתגבשים שלצידכם כאשר שניים מהם בחרנו לחשוף למענכם כבר היום בעוד את השאר נעניק למשתתפי אדרנלין כושר קרבי וקורס ההכנה לצבא הייעודי ליחידות עלית אותו יעברו תחתינו 

קו מנחה ראשון – מקצועיות

קו מנחה זה מושתת על ההכרה כי מדובר ביחידה משטרה אשר עובדת לפי נהלים שונים מבצה"ל ואת הדגש מעניקה לרמת המיקצועית של הלוחמים המריכיבם את כוחותיה, בעוד שיחידות החוד הצהליות מבצעות שלל תכני ניווטים, ומסעות כחלק מהליך הכשרתם הימ"ס משקיע את מערכותיה לשכלול יכולות הבט"פ והירי של לוחמיה.
לוחמי קצה המוכשרים תחת הקריטיונים של יוצאי יחידת הימ"מ והגדעונים המהווים חלק לא מבוטל של ממדריכיה ולוחמיה בקבע אשר מובילים את הצוותים הצעירים עד להשרשת אופי הלוחם המתבקשת תוך התייחסות אינדבידואלית לכל לוחם באשר הוא.
יחידה המורכבת רוב רובה מאנשי קבע שיצרוא ת תורת הלחימה אותה אנו למדים היום, קריטיון שמעמיד את לוחמי הימ"ס רמה אחת מעל כולם.

איך הדבר מתבטא בגיבוש – על מנת לשקף מקצועיות בגיבוש בו אין תכנים הדומים לאלו שתעברו בפועל ביחידה עליכם לשים דגש על תכני הבט"פ אותם תבצעו במהלכו המבטאים בתרגולי יבשים, תכני לחימה וקרב מגע.
הצטיינות בהם תעיד כי קורצתם מחומר הגלם בו מתאפיינת יחידת הימס.

קו מנחה שני – הסתגלות 

קורס קיצון שמגיע לבחון את יכולות האיתנות וההסתגלות של משתתפיו, שעות מעטות של שינה תוך דרישה מלאה לפוקוס מלא ושמירה על רף ביצועים גבוה ככל שניתן ואלו תוך התברגות לחיי השגרה של החיל ( משמר הגבול ) ותיגבור היחידות הפועלות באזור ירושלים בו אנו פועלים כחלק מביה"ס לשוטרים המוצב בבית שמש.
שילוב מספר אלמנטים שהמוביל שבהם הוא עבודה תחת התשה ולחץ בהם תדרשו לשקף מקצועיות ודייקנות אחרת תמצאו את עצמכם מודחים באחת מוועדות האקדח או הניפויים של הקורס בו בן היתר ידרשו מכם להתסגל לכלל מעטפת הקשיים והמכשולים שמסביבם עד לאימוצה המלא והפיכתה לחלק מחיי היומיום השגרתיים שלכם בהם תתבקשו להתגבר על האתמול, שהרי המשפט הפנימי של היחידה וזה אותו תדקלמו אינספור פעמים הינו " היום הקל היה אתמול"

איך הדבר בא לידי ביטוי : קריטיונים אלו יזההו בכם עוד משלבי הטירונות המוקדמים בהם תפגינו יכולות עמידה ושיפור גבוהים מכלל המועמדים שלמולכם בכך שתצטיינו בכלל תכני ההכשרה אותם תחצו מבינהם קליעה, תכני לחימה וקרב מגע, לימודי שיטור, שדאות, בט"פ וכיוצא באלו כאשר המטרה היא להמשיך להשתפר ולהתמקסם בעוד אחרים ישאבו אחורה ויעמדו כלא יותר מבינוניים, לא בכדי מתוך גיוס של שמונה מאות לוחמים ולוחמות יוצאים לגיבוש לא יותר משבעים מכם.

איך מתקבלים ליחידת הימ"ס

על מנת להכין את עצמכם ליחידה שכזו ולפי הקווים המנחים אותם ציינתי תתבקשו להצטרף להליך הכשרה יעודי להכנה ליחידות העלית, המיונים המשתנים אותם תדרשו לעבור בהצלחה ולבנות הכשרה המסלול המנפות עד לטקס הסיכה המיוחל שבסופו.

משכך רק מסלול הדוגל במקצועיות ובנוי מלבנות הכנה זהות ליחידות החוד יעניק לכם את מבוקשם.

קורס הכנה ליחידות עלית – אדרנלין כושר קרבי

 

לבנת הכשרה ראשונה : הכנת בסיס
ביצוע תוכניות אימון שבועיות שוטפות אותם יובילו הצוות המקצועי וסגל ההדרכה בחברת אדרנלין כושר קרבי בהם יתקיימו אימוני חוץ שגרתיים, חדר כושר ותפריטי תזונה ובשילוב תוכניות עצמאיות ייעודיות לשלבי מיונכם על מנת לבנות יכולות פיזיות גבוהות שיהוו הבסיס לשאר השלבים המתקרבים.

חשוב לציין – כבר משלב זה תעמדו ברמת היכולות הגבוהות ביותר מבין כלל המלשבים בארץ, שיעניקו לכם את היכולות להתגבר עליהם ולצלוח את המיונים בקלילות, אך מבחינתנו זה עדיין לא מספיק.

לבנת הכשרה שניה  : סאגות מיקצעויות
לאחר בניית בסיס מוצק וחזק אתם תכנסו לשלב המקצועות של אדרנלין כושר קרבי בו תעבדו תחת אנשי המקצוע המומחים בתחומם מענפי הספורט, התזונה, הפסיכולוגיה וההדרכות הביטחוניות ובהם תרכשו יכולות טכניקה גבוהות, חוסן נפשי בלתי ניתן לעצירה ואלו בליווי הרצאות, סדרות וסדנאות שיעניקו לכם מסוגלות שאין למשל”ב אחר בישראל.

לבנת הכשרה שלישית : ימי שיא
ימי דמה מדויקים בשיתוף פעולה מצד יחידות העלית המדוברות אשר יגיעו
על מנת לבצע למענכם סימולציות דמה מדויקות לפי המפרט הבא

1.סימולציית יום סיירות
2.סדרות גיבושים בצוותים ייעודים לגיבוש טייס, חובלים וצוללות,
יחטיות וגיבוש צנחנים.

ימים אלו יתבצעו תוך ניתוח פרטני והענקת משוב אישי
ומשתכלל בעזרת *טכנולוגיה מתקדמת* וידי אדם אותם פיתחנו במהלך העשור אחרון וזו
אותה צהל מאמץ ברגעים אלו למיוניו עי האגף הרביעי של החברה עליו תוכלו לקרוא בדף האודות

לבנת הכשרה  רביעית : צוותים יעודיים
עבודה בצוותים ייעודים חודשים ספורים לפני הגיבושים תחת מגבשי היחידות המיוחדות הפעילים תוך התאמת מלאה של כלל יכולות המועמד לאופי היחידה המתבקשת והגדלת תוך עמידה באחוזי המעבר הגבוהים מכל.

לבנת הכשרה חמישית : הכנת מסלול
לאחר מעבר גיבוש ועמידה במבחן התוצאה יחל המועמד הליך הכנה לשלבי המסלול המפרכים בהם יעבור, סדנאות ניווט, תכני לחימה ותוכניות “מכין” אותם יבצע בשלבי הניפויים של סיירות העלית, חטיבת הקומנדו והגדסרים החטיבתים הנחשבים

חשוב להכיר : ליווי קפדני מלא 
מערך הסטטיסטיקה: מרגע הקבלה ועד לסיום הקורס ינותחו משתתפיה תוכנית תחת אגף הסטטיסטיקה וההסתברות וזו תחת פיתוח מערכת טכנולוגית חסרת תקדים שפותחה בעשור האחרון ולה אחוזי ההתאמה הגבוהים מכל
לאחר שחרור: שילוב בוגרי אדרנלין במערך הקבע, השב”ס, “השירות”, וקורסי הכנה ליחידות הקצה של משטרת ישראל.

אם הכרתם כי ליחידת ה-ימס יתקבלו רק מי שהטמיע בעצמו את המשפט " היום הקל היה אתמול" וזה המאפיין את אדרנלין כושר קרבי וקורס ההכנה הבלעדי לשירות משמעותי ביחידות העלית הצהליות, אנחנו כאן למענכם חברים יקרים. 

אנחנו כאן מתחייבים לעשות כל שניתן על מנת להגשים את מטרותיכם האישיות ואף להתחייב לכם לתוצאה שבסוףך הדרך וזו תוך עמידה במבחן התוצאה ותחת אחוזי ההצלחה הגבוהים מכל בענף

לגשת מועמדות ותיאום אימון קבלה ללא עלות הקליקו על הקישור שלפניכם ורכזינו יעלו למולכם בהקדם להסבר מלא ופרטני 

תמונת מאמר ראשית מאת הצלם אורן כהן / oren26c

תמונות גיבוש לוטר מאת עדי אבלס | תמונות יחידת הלוטר מאת אורן כהן 

אולי יעניין אתכם

חברת ההכשרה הבלעדית והמובילה בישראל להכנה ליחידות העלית

הגישו מועמדות עוד היום

אייקון שיתוף
צריך עזרה?💬
דילוג לתוכן