מאושר על ידי משרד החינוך ומשרד הביטחון

669 איך מתקבלים המדריך המלא

 

שמי הוא ל', בוגר אדרנלין וקצין פעיל ביחידת 669 ואת המאמר שלפינכם כתבנו על מנת ולהעניק לכם הזדמנות פז ולחשוף בפניכם את הדרך הנכונה להפעיל ליחידת 669, היחידה הטקטית לפינוי וחילוץ בהייטס.

יחידת 669 ערוצי קבלה

ליחידה שני ערוצי קבלה כאשר הראשון מתבצע בעודכם מלשבים לפני גיוס בעוד בשני תקחו חלק כחיילים סדירים במערך חיל האויר הישראלי ועל שניהם אעניק סיקור מלא.

ערוץ ראשון – מיון קדם גיוס ערוץ המונה שלושה שלבים : יום סיירות, גיבוש אחוד וגיבושון 669 אותם נסקר בהרחבה ברגעים אלו ממש א. יום סיירות ( יום שדה ) כפי שכולכם כבר מכירים זהו מיון חד יומי קצר ותכליתי המונה שעתיים של תכנים פיזיים בלבד מסוג ספרינטים, אלונקה סוציומטרית, התרגיל משולב וחפירת בור, באמצעותם יביאו לידי ביטוי את רף היכולות הפיזיות והמנטליות שלכם כאחד באמצעותם תאותרו לאחד הגיבושים האחודים של סיירות העלית, גיבוש מטכל או גיבוש שייטת 13 דגשים שעליכם להכיר לעניין יום סיירות
  • ליום סיירות יוזמנו בעלי פרופיל 97-82 וללא סעיפים פוסלים, ודפ"ר מעל 50, חשוב לציין כי סעיף ראיה פוסל יהיה רק ממספר 1.75 – לעניין יום סיירות, ממספר זה ומעלה לא תקבלו זימון.
  • ליחידת 669 יתקבלו רק בעלי ראיה מושלמת ( 6/6 )
  • ישנם שני מועדי ימי סיירות בשנה והם בחודש ינואר לעולה שמיניט וחודש אוקטובר למכיניסטים, ישיבות ושנות שירות.
  • בעת הכניסה ליום יעמדו שני דוכנים כאשר האחד יוביל למטכל והשני לשייטת בהם תדרגו את סדר העדיפויות שלכם וכך יתעדפו אתכם המגבשים בשלב הבחירה

הקליקו והיחשפו : יום סיירות המדריך המלא

ב. גיבושים אחודים ( גיבוש מטכל / גיבוש שייטת )

 

מדובר בגיבוש שמונה חמישה ימי קיצון כאשר בארבע מהם תתגבשו בפועל ובהן ישתתפו שש יחידות עלית מביניהם, סיירת מטכל, שלדג, יחידת 669, מגלן, דובדבן ויחידת אגוז.

לענייננו, יחידת 669 תקצה לכל צוות שני מגבשים מטעמה שיתפקדו כמלאכים, כותבים ואינם מדברים, פרט לתכנים מסוימים בהם יבדקו אתכם ע"פ קריטיונים אותם קבעה היחידה המשקפים את דפוסי פעולתיה מביניהם זכרון קשרי הצלה, שאלות ותפתרונם מחות לקופסא, מאמרי זיכרון וכיוצא בזה.

 

דגשים שעליכם להכיר

 

  • ליחידת 669 אין מיונים עצמאיים ולכן על מנת להתקבל אליה תתבקשו לקחת חלק באחד מהגיבושים האחודים בלבד.
  • ליחידה גיוס חד שנתי של 100 לוחמים בחודש נובמבר שיתחלקו לשלושה צוותי הכשרה ייעודים על ידי ניתוח אף היכולות שלכם שהתבצע במעמד הגיבוש.
  • הגיבושים האחודים האחוד מתבצעים פעמים בשנה, מועד מרץ למסיימי שמינית ומועד נובמברלמסיימי שנות שירות ומכינות כאשר בכל אחד מהם כחמישים הקצאות ליחידה.
  • ל- 669 זכות בחירה לצד חטיבת הקומנדו כאשר את מועמדיה תאתר תחת "דראפט" היות ולה שני ערוצי קבלה בעוד לסיירות העלית ערוץ קבלה אחד ומשכך זכות הבחירה הראשונה תינתן להם.

מהו דראפט : זוהי הגרלה שמתבצעת שבוע לאחר הגיבושים האחודים בה ילחמו היחידות המשתתפות בו על מועמדיהם כאשר לכל יחידה מספר הקצאות אליה היא צריכה להגיע.

ג. גיבוש 669 ( יום בריכה 669 )

לאחר מעבר בהצלחה בתוצאת 669 מאחד הגיבושים האחודים הנזכרים למעלה, אתם תוזמנו שבועיים לאחר מכן לגיבושון חד יומי של היחידה שיתבצע בבריכה בעומק של 2.20 מטרים בה תבצעו מספר תכנים ייעודים שישקפו את רמת התאמתם לסוג הפעילות והקווים המנחים שלך לוחמי יחידת 669
חשוב לציין כי מי שלא יעבור את גיבושון 669 יאותר בצורה אוטומתית לאחת מיחידות המרכיבות את חטיבת הקומנדו.

הקליקו והיחשפו : גיבוש 669 המדריך המלא 

ערוץ שני – מיון לאחר גיוס ( קורס טייס )
לערוץ זה שתי אפשרויות הנמדדות בשלב אליו הגעתם בקורס טייס.

א. אפשרות ראשונה : ביצוע יום סיירות ומעבר בתוצאת גיבוש מטכל או שייטת אותו תבצעו במקביל למיוני טייס המטילים וטו על הגיבושים האחודים לאחריהם תתגייסו לקורס טייס שלכם “גיבוש אחוד” בהמתנה.

הסבר : לכל מלשב זכאות לביצוע גיבוש אחד בלבד בשנה למעט גיבוש שייטת "גדנע", כך שבמידה ועברתם יום סיירות בתוצאות גיבוש אחוד המיונים לטייס יטילו וטו על הגיבוש על מנת להעניק מעמד בכורה לגיבוש טייס.
מועד הגיוס לקורס טיס הינו חודש ינואר ואם ככניסתכם תשובצו במגמת הצ’קים ובמטרה לנפות את מי שלא מתאים באותם שלושה חודשי התלמדות כך שתפסיקו לגיבושים האחודים של מועדי מרץ.

דגשים שעליכם להכיר

  • במידה ואינכם מבקשים לצאת לגיבוש נוסך תוכלו לחתום ויתור על הגיבוש ולהחליפו בראיונות ליחידת שלדג או 669 הפועלות תחת חיל האויר הישראלי, ובמידה ולא תעברו תזכו לשבוע ראיונות לחטיבת הקומנדו והגדסרים המפוארים.
  • יש לציין כי אם תתקבלו דרך ערוץ זה אתם תתבקשו לבצע השלמה חיילית וייעודית השייכת ליחידה וזו על מנת להתברג לאחד מצוותי לוחמיה ולשרת כלוחם מן המניין.

ב. אפשרות שניה : ניפויים בשלב מתקדם לקורס וגיוס ליחידת 669 דרך שבוע ראיונות המתקיים מיד לאחריו. 

גיבוש 669

יחידת 669 מאת דובר צה"ל 

גיבוש 669 מבט מבפנים

לאחר שסקרנו יחד את כלל ערוצי הקבלה ליחידת 669 כל שנותר הוא לחשוף בפניכם את הקווים המנחים של סגל ההדרכה וזו באמצעות חשיפה דרך חוויות בוגרינו שעברו את המיונים הללו בהצלחה והיום אף מתפקדים בתפקידי מפתח ביחידה. 

במועד הגיוס האחרון התקבלו מעל תשעים בוגרים לסיירות העלית הצהליות, חטיבת הקומנדו, קורסי טייס וחובלים המפוארים כאשר חמישה מהם העפילו ליחידת 669 לפי מבוקשם, על מנת להמחיש לכם בצורה הנכונה ביותר את המתרחש בגיבוש ראיינתי את אחד מבוגרי אדרנלין כושר קרבי שהתקבל במועד האחרון ואלו היו דבריו.

מגבש: הוא נתן לנו סיפור מקרה על מסוק פינוי שאמור להגיע בעוד מספר דקות לאסוף פצוע אחרת נאבד אותו, הוא הניח בפנינו אלונקה סגורה ופקד עלינו לרתום אליה את אחד מחברי הצוות ( הפצוע ) לפי הנחיות ברורות וקפדניות ותחת זמן קיצוני ומוגדר מראש כאשר בסופו היינו אמורים להיות עם האלונקה על הכתפיים
ש' בוגר אדרנלין : לא מדובר באלונקה שראינו בעבר אלא כזו מיוחדת שקשורה ליחידה אותה היינו צריכים לפענח בזמן קצר מהרגיל ומצבי קיצון אליהם הם הכניסו אותנו במהלך התרגיל ובצורה מכוונת

מגבש: קדימה חברים הזמן לא לטובתכם, בקצב הזה הפצוע ימות לפני שמסוק הפנוי יגיע.
ש': אם היה מדובר במעטפת צעקות שהיו אמורות לזרז אותנו בזה הצוות היה מצליח עמוד אבל מהרגע שהמלאכים החלו לדחוף מועמדים, להרטיב את חלקנו ולמנוע מאיתנו לשמוע אחד את השני הרגשנו שאנחנו מבצעים את התרגיל ממש תוך כדי לחימה.

מגבש: חברים לא עמדתם בזמן האם מישהו מכם מוכן להרים את היד ולקחת אחריות על המחדל הזה
ש': משאף אחד לא הסכים להתנדב הרמתי את ידי והודעתי שאני לוקח אחריות מלאה לכישלוננו וביקשת הזדמנות נוספות וקיצור זמני

מגבש: מצוין אני מוריד לך דקה שלמה והפעם אם לא תעמדו בזמן אתה מודח
ש': זה היה הרגע לו חיכיתי, הרגע להשתמש בכלל הכלים אותם רכשתי באדרנלין, מעל עשרה כלים שאיתם השתקתי את כולם, התגברתי על הבלתמים מצד המפקדים והובלתי את הצוות ללא הפרעות נוספות כאשר כולם קיבלו את מרותי ובהצטיינות יתרה שגרמה לו לשבור דיסטנס ולהודיע לי את הבשורה לה חיכיתי כל חיי

מגבש: ברוך הבא חבר.

יחידת 669

יחידת 669 מאת דובר צה"ל

יחידת 669 דגשים

על מנת להתקבל ליחידה עליכם להכיר כי לוחמיה מתאפיינים בשני קווים מנחים שונים מכל השאר ואלו בעקבות אופי העבודה הייחודי של היחידה הפועלת בשני מישורים שונים כאשר הראשון האו לחימה בעוד השני הוא חילות והצלת חיי אדם.

במועד הגיוס האחרון התקבלו מעל תשעים בוגרים לסיירות העלית הצהליות, חטיבת הקומנדו, קורסי טייס וחובלים המפוארים כאשר חמישה מהם העפילו ליחידת 669 לפי מבוקש, על מנת להמחיש לכם בצורה הנכונה ביותר את המתרחש בגיבוש ראיינתי את אחד מבוגרי אדרנלין כושר קרבי שהתקבל במועד האחרון ואלו היו דבריו.

מאפיין ראשון : הסתגלות
כחלק מאופי השירות יתבקשו לוחמי היחידה לפעול באויר באדמה ובים ולשם כך יעברו הלוחמים את הקורסים המורכבים והיוקרתיים ביותר בצה"ל אותם ידרשו לסיים ביתר שאת ( הצטיינות יתרה ) לשם כך עוד בשלבי המיון המאוחרים, גיבוש מטכל או שייטת  אנו נבקש למצוא בכם תכונה ייעודית ומיוחדת זו
איך הדבר בא לידי ביטוי : מדובר במגמת שיפור אותה עליכם להציג בפני סגל ההדרכה בגיבושים השונים וזו ע"י הסתגלות והתגברות על הנתונים האישיים שלכם תוך כדי תנועה, כגון : שיפור מיקומכם בתכני המכילים סדרי הגעה, חציית רף מנטלי בתרגילים המכילים מספר סטים ( מתלה שזיפים, זחילות לפי מספר סיבובים ) והתברגות להובלת הצוות במשימות הדינמיות אותם תבצעו בצהרי היום ותחת עומסי חום.

מאפיין שני : איתנות
מעבר לכל יחידה אחרת מגבשינו ישימו דגש על מי מכם שיוכיח איתנות מהי וזו לאור העובדה כי אתם תדרשו לצאת למבצעים חוצי קווי דמיון המשלבים לחימה והצלת חיי אדם כאחד.
ניתוח הסיטואציה והאלמנטים המשתנים בה לצד ביצוע המשימה על הצד הטוב ביותר תחת שמירה מלאה על צוות הלוחמים שלצידך, הטייס שמאחוריך והאדם אותו אתה מסתערים להציל לפניכם וכל אלו תוך לקיחת החלטות הרות גורל בזמן אמת ותחת מצבי קיצון בלתי אפשרים אליהם נכנסתם בידיעה.
איך הדבר בא לידי ביטוי : איתנות היא חשיבה מחות לקופסא תוך שמירה על קור רוח אותה נבדוק באמצעות תרגילי זיכרון מותאמים ליחידה ( זיכרון קשרי הצלה ), שאלות הגיון מורכבות וסיפורי דרך אותם תתבקשו לזכור אותם ננתח תוך ביצוע אקטים פיזים כגון זחילות, ספרינטים, אלונקה סוצימטרית וכיוצא בזה

איך מתכוננים למיונים ושירות ביחידת 669

על מנת להכין את עצמכם ליחידה שכזו ולפי הקווים המנחים אותם ציינתי תתבקשו להצטרף להליך הכשרה יעודי להכנה ליחידות העלית, המיונים המשתנים אותם תדרשו לעבור בהצלחה ולבנות הכשרה המסלול המנפות עד לטקס הסיכה המיוחל שבסופו.

משכך רק מסלול הדוגל במקצועיות ובנוי מלבנות הכנה זהות ליחידות החוד יעניק לכם את מבוקשם.

קורס הכנה ליחידות עלית – אדרנלין כושר קרבי

לבנת הכשרה ראשונה : הכנת בסיס
ביצוע תוכניות אימון שבועיות שוטפות אותם יובילו הצוות המקצועי וסגל ההדרכה בחברת אדרנלין כושר קרבי בהם יתקיימו אימוני חוץ שגרתיים, חדר כושר ותפריטי תזונה ובשילוב תוכניות עצמאיות ייעודיות לשלבי מיונכם על מנת לבנות יכולות פיזיות גבוהות שיהוו הבסיס לשאר השלבים המתקרבים.

חשוב לציין – כבר משלב זה תעמדו ברמת היכולות הגבוהות ביותר מבין כלל המלשבים בארץ, שיעניקו לכם את היכולות להתגבר עליהם ולצלוח את המיונים בקלילות, אך מבחינתנו זה עדיין לא מספיק.

לבנת הכשרה שניה  : סאגות מקצעויות
לאחר בניית בסיס מוצק וחזק אתם תכנסו לשלב המקצועות של אדרנלין כושר קרבי בו תעבדו תחת אנשי המקצוע המומחים בתחומם מענפי הספורט, התזונה, הפסיכולוגיה וההדרכות הביטחוניות ובהם תרכשו יכולות טכניקה גבוהות, חוסן נפשי בלתי ניתן לעצירה ואלו בליווי הרצאות, סדרות וסדנאות שיעניקו לכם מסוגלות שאין למשל”ב אחר בישראל.

לבנת הכשרה שלישית : ימי שיא
ימי דמה מדויקים בשיתוף פעולה מצד יחידות העלית המדוברות אשר יגיעו
על מנת לבצע למענכם סימולציות דמה מדוייקות לפי המפרט הבא

1.סימולציית יום סיירות

2. סדרות גיבושים בצוותים ייעודים לגיבוש טייס, חובלים וצוללות,
יחטיות וגיבוש צנחנים.

 

ימים אלו יתבצעו תוך ניתוח פרטני והענקת משוב אישי
ומשתכלל בעזרת *טכנולוגיה מתקדמת* וידי אדם אותם פיתחנו במהלך העשור אחרון וזו
אותה צהל מאמץ ברגעים אלו למיוניו עי האגף הרביעי של החברה עליו תוכלו לקרוא בדף האודות

לבנת הכשרה  רביעית : צוותים יעודיים
עבודה בצוותים ייעודים חודשים ספורים לפני הגיבושים תחת מגבשי היחידות המיוחדות הפעילים תוך התאמת מלאה של כלל יכולות המועמד לאופי היחידה המתבקשת והגדלת תוך עמידה באחוזי המעבר הגבוהים מכל.

לבנת הכשרה חמישית : הכנת מסלול
לאחר מעבר גיבוש ועמידה במבחן התוצאה יחל המועמד הליך הכנה לשלבי המסלול המפרכים בהם יעבור, סדנאות ניווט, תכני לחימה ותוכניות “מכין” אותם יבצע בשלבי הניפויים של סיירות העלית, חטיבת הקומנדו והגדסרים החטיבתים הנחשבים

 יש לציין כי לאורך כלל מערך ההכשרה יעברו המועמדים סדרות וסדנאות העשרה ייעודיות לפיתוח החוסן והאמונה העצמית, חיזוק המנטליות, הכנה לראיונות לצד עבודה למול פסיכולוגים, חשיפה מסלול כגון תכני לחימה, ניווטים וכיוצא בזה 

הניצחון דורש הכנה מוקדמת אדרנלין

אם אתם מכוונים לחברת ההכדרות היחידה בתחומה אשר ייסדה למענכם את קורס ההכנה הבלעדי המוביל והמבטיח מכל ליחידות העלית הצהליות וזה לו אחוזי ההצלחה הגבוהים מכל אותם אנו חושפים בכל רבעון גיוס – הקליקו על הלחצן שלפניכם, הזינו פרטים ורכזינו יצרו קשר לשריון אימון כניסה ללא עלות כלל!

להגשת מועמדות לאימון כניסה ללא עלות : הקליקו והיחשפו

אולי יעניין אתכם

חברת ההכשרה הבלעדית והמובילה בישראל להכנה ליחידות העלית

הגישו מועמדות עוד היום

אייקון שיתוף
צריך עזרה?💬
דילוג לתוכן