מאושר על ידי משרד החינוך ומשרד הביטחון

יחידת דובדבן איך מתקבלים המדריך המלא

איך מתקבלים ליחידת דובדבן

 שמי הוא א' איש קבע ביחידת דובדבן ומגבש פעיל ואת המאמר שלפניכם אני כותב במטרה להשביח את כוחותינו ע"י הענקת כלל עולמות המידע על יחידת דובדבן כדי לאתר את מי מכם שהיה מספיק חכם לאמץ אותם ולצלוח באמצעותם וללא עוררין.

לפני שנתחיל את המסע המשותף שלנו יחד לעבר יחידת דובדבן, תרשו לי לפרוש בפניכם את הקריטיונים היבשים אותם תתבקשו להשיג בצו הראשון והמבחן הפסיכוטכני שיקנו לכם את הזימון הראשון למיון יחידת דובדבן

  • פרופיל 82-97 ללא סעיפים פוסלים
  • דפ"ר 50 ומעלה
יחידת דובדבן - ערוצי קבלה ליחידת דובדבן

ליחידת דובדבן שלושה ערוצי קבלה אותם אמנה לצד ההבדלים המהותיים שביניהם

1. מודל סיירות

א. מיון ראשון : יום סיירות ( יום שדה )מדובר במיון המתבצע במועדים ינואר או אוקטובר לפי שכבות גיל ובו תבצעו ארבע אקטים קלאסיים המאפיינים את כלל מערכי מיוני יחידות החוד כאשר בסיומו תקבלו את התשובה הנכספת לאיזה גיבוש התקבלתם ( גיבוש מטכל, גיבוש שייטת או גיבוש חובלים / צוללות )

דגשים שעליכם להכיר לעניין יום סיירות

  • ליום סיירות יוזמנו מי שלו פרופיל 97-82 וללא סעיפים פוסלים, ודפ”ר מעל 50, חשוב לציין כי סעיף ראיה פוסל יהיה רק ממספר מינוס 1.75 כך שממספר זה ומטה לא תקבלו זימון.
  • בעת הכניסה למיון יעמדו שני דוכנים לפניכם כאשר האחד יוביל למטכל והשני לשייטת בהם תדרגו את סדר העדפותיכם, דבר שיוביל בהמשך לגיבוש אליו תאותרו
  • קיימת האפשרות והיא דיי שכיחה כי גם אם דרגתם את מטכל בסדר העדיפויות הראשון שלכם, תאותרו לשייטת וההפך, דבר זה לא ניתן לערעור.
  • כיום לא ניתן להתמיין ליחידת 504 דרך יום סיירות אלא רק מטעם הגיבושים האחודים של מטכל או שייטת 13

ב. מיון שני : גיבוש מטכל / גיבוש שייטת : משעברתם את יום הסיירות בהצלחה ואותרו כ350 מועמדים מתאימים לכל גיבוש, מדור סיירות יזמן אתכם להמשך מיונים במועדים נובמבר או מרץ שאורכם חמישה ימים כאשר בארבע מהם תתגבשו בפועל ובחמישי תעמדו במסדר הדמעות המוכר לכולנו בו יקבלו תשובות המועמדים שעברו למטכל, שלדג, או שייטת בעוד שאר היחידות יבשרו על קבלתכם שבועיים לאחר הגיבוש באמצעות הודעת טלפון מטעם מיטב

דגשים שעליכם להכיר לעניין הגיבושים האחודים

  • מדובר בגיבושים אחודים שמעבר לסיירות העלית תמצאו נציגים מטעם יחידת מגלןיחידת דובדבן ויחידת אגוז  ( אחוד מלשון איחוד –  איחוד סיירות העלית וחטיבת העוז )
  • לסיירות העלית יתייצבו שני נציגים צוותים בעוד לחטיבת הקומדנו יעמוד נציג אחד מכל יחידיה המרכיבה אותה, סה”כ 9 מגבשים לצוות
  • מי שיוביל את קצב הגיבוש יהיה מגבש מוביל מסיירת מטכל או שייטת בעוד השאר יתפקדו “כמלאכים” למעט תרגילים ייעודים שיתבקשו להעביר על מנת לבדוק עד כמה אתם מתאימים לשורותיהם.
  • הדגש החשוב מכל : חברים במידה ולא תמצאו מתאימים לאחת מהיחידות המרכיבות את חטיבת הקומנדו בגיבושים אלו לא תזכו להתמיין אליהן בשנית דרך גיבושי היחטיות של חטיבות החי"ר, עליהן תקראו בהמשך.

2. מודל צנחנים
למיון זה יגיעו מי שאינם עומדים בקריטיונים היבשים ליום הסיירות הצהלי אך להם נתונים מתאימים לביצוע גיבוש לחטיבת הצנחנים.

א. מיון ראשון : גיבוש צנחנים : ביצעו גיבוש המונה יומיים שלמים בו תבצעו את התכנים המדויקים של יום הסיירות הצהלי ובמספרי חזרות לא נתפסים ובשילוב תרגילי מחשבה ודינמיקה קבוצתית כאשר הקומנדו יאתר לכוחותיו את מי מכם שישמור על יציבות במקומות הראשונים לצד הנהגה לא מבוטלת בתרגילים המחשבתיים והמשימות הדינמיות הקבוצתיות.

ב. מיון שני : גיבוש יחטיות צנחנים: גיבוש אותו תבצעו שבוע לאחר גיוסכם לחטיבת הצנחנים המונה שלושה ימים ( יחל ביום שני ויסתיים בחמישי ) כאשר שבוע לאחריו תעמדו במסדר דמעות ותתחלקו ליחידות הממיינות.

יש לציין כי בכל צוות נציגים מגדס"ר צנחנים, יחידת מגלן ויחידת דובדבן כאשר נציגי הקומנדו ישימו דגש על המאותרים אך לא יהססו לבחור מי שאינו מאותר וימצא מתאים.

דגשים שעליכם להכיר

  • גיבוש צנחנים ( חטיבת הצנחנים ) ויחטיות צנחנים מתקיימים שניהם בבאח צנחנים
  • יום סיירות מבטל גיבוש צנחנים ולהפך ולכן עליהם להיות זהירים בבחירתכם
  • במידה ולא עברתם יום סיירות ניתן להגיע לגיבוש צנחנים דרך ראיון ע"י שלחית מכתב בקשה למיטב
  • במידה ויצאתם לגיבוש עוקץ / טייס / חובלים ולא עברתם ניתן לבצע ראיונות לחטיבת הצנחנים ומאותרי קומנדו
  • נחזור ונדגיש : במידה ונפלתם מגיבוש שייטת/מטכל ל תוכלו להתמיין לחטיבת הקומנדו דרך ראיונות או גיבוש יחטיות.

הסיבה לכך: היות ולא נמצאתם כמתאימים ע"י נציגי היחידה מגיבושים אלו קל וחומר לא ימצאו אתכם מתאימים מהגיבוישם הייעודים לחטיבת העוז.

3.נפלתים
ערוץ זה מתקיים לאחר גיוסכם לאחת מסיירות העלית ( מטכל, שייטת, שלדג, 669 ) או קורס טייס / חובלי / צוללות.
במידה ותחתמו ויתור עצמאי או תודחו מאחת היחידות הנ"ל תזכו לשבוע ראיונות לשלל היחידות המיוחדות השונות ביניהן שלושת היחידות המרכיבות את הקומנדו אליהן תתגייסו ישירות.

גיבוש דובדבן ( יחטיות צנחנים מאותרי קומנדו )  

לאחר שסקרנו יחד את כלל ערוצי הקבלה ליחידת דובדבן הגיע הזמן להפשיל שרוולים ולדחוף את הידיים עמוק לתוך הבוץ של גיבוש יחטיות צנחנים ( גיבוש מאותרי קומנדו ) והפעם בצורה שלא קראתם בעבר, דרך עיני המתגבש והמגבש כאחד.

 

מגבש: אתם יוצאים לאלונקה סוציומטרית כפולה כאשר הרביעיה הראשונה תתמקם על האלונקה בצד ימי וזו על האלונק בצד שמאל.
הסבר התרגיל : מדובר בספרינט של מאה מטרים בצורת ריבוע אליו יצאנו כאשר כל צלע עמדה על מרחק של 25 מטרים אותו תחם בשקים שאותם הקפנו מימין לשמאל כאשר השמונה הראשונים התקמקו על שתי האלונקות השונות בעוד השאר המשיכו לסיבוב נוסף ובמטרה לחזור לפני האלונקות המדוברות.

מגבש:  מספר 35 להגיע להגיע שמונה פעמים ברציפות ולגרום לשאר המתגבשים שאיתך להוריד את הקצב תחתיה משום שאתה עייף לא יעניק לך מקום ביחידה, אם אין לך כוח לרות תחת האלונקה אל תגיע אליה, האם אני מובן?
ע': ידעתי לאן הוא מכוון ובעוד אחרים ראו את החיסרון שבסיטואציה זו אני למדתי את הקווים המנחים את מגבשי יחידת דובדבן ואת המשתמע מתוך המילים והמשכתי להוביל בצורה חד משמעית עד ששאר המתגבשים הבינו שלהם לפחות זה פשוט חסר סיכוי

מגבש: קח את עצמך חמישה מטרים מאחורי כולם ושכב על הריצפה שהראש לכיוון מטרה משום שכמו שאמרתי במקצה הקודם אתה נראה באמת קצ עייף, ובאשר לכם חברים אני מקווה שכולכם הפנתם שמרגע זה ואילך מספר 35 לא מגיע לאלונקה.
ע': את הסיטואציה כבר הכרתי מקורס ההכשרה המוביל ליחידות העלית של אדרנלין, מציאות אותה חייתי על בסיס יומיומי שאיתה כלים יקרים מפז אותם הטמיעו בנו ובמיוחד לרגעי מבחן שכאלו.
חמישה כלים שלמים שהפכו לחלק מתכונות האופי שלי כאילו היו דבר שבשגרה כמו לנשום או ללכת אותם הפעלתי על עצמי ובאמצעותם הסתערתי כמו צייד לכיוון טרפו שאני מצליח לאחוז שוב במאה אחוזי יכולת ולהגשים את עצמי אל המקסימום בכך שביססתי את מקומי על האלונקה במקצה נוסף ורב חשיבות.

מגבש: קח את עצמך עשרה צעדים מאחורי כולם ושכב שוב על הריצפה
ע': הוא עמד מעלי ומסר לי בצורה שקטה את המשפט הבא " אני רוצה אותך על הידית של הקידמית של האלונקה הימינית" תוכיח לי שאתה מסוגל
ברגעים אלו הרגשתי את גופי מתמלא באדרופוינים ( אדרנלין ), אויר קר שנשב על פני, תחושת נמלול בקצות האצבעות בעודי אוחז בחול הרך של מתחם האמבט, ניתוח הסיטואציה וראיית הנולד כפי שלמדתי בסאגות המנכל היוקרתיות וכל אלו כדי שהכל יתנקז לרגע אחד שיקבע את עתיד שלם.

מגבש: ברוך הבא מספר 35, צאו לדרך אלונקה.

 

יחידת דובדבן
יחידת דובדבן דגשים

לאחר שקראתם תוכן בודד מגיבוש שלם, הגיע הזמן לנבור פנימה ולהכיר את הקווים המנים שהובילו את המגבשים באותם רגעים ואלו שיקנו לכם את הזכות לעמוד בשורות יחידת דובדבן

  1. רוח לחימה

הכלי הראשון וזה המאפיין את יחידת דובדבן בשונה מיחידות צהליות אחרות הוא אופי הלוחם אותו נשריש בכם ברגע קבלתם לכוחותינו וזו לאור העובדה כי דפוסי העובדה של היחידה דורשים מכם לא פחות מכך.
חתירה למגה תוך תכנון מבצעים בהם עמידה בידיים חשופות ובמרחק נגיעה מהאויב עומדים על הפרק וכחלק מחיי השגרה של לוחמינו וההבטחה שיעמדו חזקים ממנו ויחזרו הביתה בשלום
מדובר במועמדים שכבר מדריכת הרגל הראשונה שלהם בצהל אנחנו נעביר אותם מסכת תכנים עצימים ואגרסיבים שידרשו מהם יכולות טבעיות של קפיצה מאפס למאה וברגעי תשישות איומים תוך בקשה מוחלטת מסגל ההדרכה להסתגל ולהשתפר.

איך הדבר בא לידי ביטוי: ישנו מושג הנקרא " מעגל קרבות" במערך יחידות העלית ובו יכנסו שני לוחמים להיאבק כאשר המטרה תהיה לרתק אחד את השני.
ביחידת דובדבן מדובר במעגל דינמי בו לוחם אחד וצוות שלם של שלושים לוחמים סביבו כאשר לכל אחד מהם מספר ובפקודת מדריכי המדור יקפצו כל פעם בן שני לוחמים לחמישה נגד אותו לוחם בודד והוא שיצטרך להתנהל למולם ובהצטיינות יתרה ובמשך דקות ארוכות.

  1. איתנות ( חוסן מנטלי )

זהו כלי שני הקשור קשר מהותי לכלי הראשון אותו קראתם זה עתה עד לכדי ששניהם מהווים חוליה אחת בשרשרת יכולות הלוחם המתבקשות ואף עומדות בראשן.
לענייננו על מנת שמגבשי יחידת דובדבן ישמו עליכם עין עליכם לשקף חוסן מנטלי יוצא דופן שיתבטא בחציית נקודות תשישות ושבירה אליהן נביא אתכם במכוון במהלכם של ערוצי המיון השונים, לבנות הכשרת המסלול של יחידת דובדבן והמבצעים היעודים בפועל.

איך הדבר בא לידי ביטוי: במועד האחרון של גיבוש יחטיות צנחנים היה מועד עליו שמתי עין בעקבות כך שלא משנה מאיזה סיטואציה הכנסתי אותו – הוא הסתער כאילו הייתה זו מלחמה , הזנקות מאוחרות, קו זינוק מורחק, מנחי יציאה בלתי אפשריים ( שכיבה או ישיבה ) על מנת במשך שלושה ימים הוא הפך את המקום הראשון לנחלתו.

איך מתכוננים ליחידת דובדבן

קורס ההכשרה הלבעדי ליחידות העלית הצהליות אשר הרכיבו ארבע אגפי הכשרה יוקרתית בהרמוניה חסרת תקדים הפועל לפי השלבים הבאים

קורס הכנה ליחידות עלית – אדרנלין כושר קרבי

לבנת הכשרה ראשונה : הכנת בסיס
ביצוע תוכניות שגרה שבועיות שוטפות אותם יובילו הצוות המקצועי וסגל ההדרכה בחברה בהם יתקיימו אימוני חוץ שגרתיים, חדר כושר ותפריטי תזונה ובשילוב תוכניות עצמאיות ייעודיות לשלבי מיונכם על מנת לבנות יכולות פיזיות גבוהות שיהוו הבסיס לשאר השלבים המתקרבים.

חשוב לציין – כבר משלב זה תעמדו ברמת היכולות הגבוהות ביותר מבין כלל המלשבים בארץ, שיעניקו לכם את היכולות להתגבר עליהם ולצלוח את המיונים בקלילות, אך מבחינתנו זה עדיין לא מספיק.

לבנת הכשרה שניה  : סאגות מקצועיות

לאחר עמידה בשלב הבסיס ופיתוח עמודי תווך עליהם ניתן יהיה לבנות תשתית יכולות מקסימליות אתם תכנסו לשלב המקצועות של אדרנלין כושר קרבי בו תעבדו תחת אנשי המקצוע המומחים בתחומם מענפי הספורט, התזונה, הפסיכולוגיה וההדרכות הביטחוניות ובהם יטמיעו בכם את ארגז הכלים המשתכלל של אדרנלין הכולל רמת טכניקה גבוהות, חוסן נפשי מוצק, שינוי תפיסה כללית ואלו בליווי הרצאות, סדרות וסדנאות ותכני העשרה אותן פיתחנו תו"ל הלחימה המשתנה של צבא ההגנה לישראל.

לבנת הכשרה שלישית : ימי שיא
ימי דמה מדויקים בשיתוף פעולה מצד יחידות העלית המדוברות אשר יגיעו
על מנת לבצע למענכם סימולציות דמה מדויקות לפי המפרט הבא:

  1. ימי סימולציה וגיבושים יעודים וממוקדים בשת"פ מגבשי צהל הפעילים 
  2. תכני העשרה הנלקחי מתכני לבנות המסלול בינהם תכני לחימה, ניווטים וכיוצא בזה

ימים אלו יתבצעו תוך ניתוח פרטני והענקת משובים אישיים באמצעות טכנולוגיה מתקדמת אותה פיתחה חברת אדרנלין בשנות פעילותינו ע"י אגף ההתאמה והסטטיסטיקה אותו מובילים מוחות הפיתוח והסייבר הישראלים עליהם תוכלו לקרוא בדף האודות באתר

לבנת הכשרה  רביעית : צוותים יעודיים
עבודה בצוותים ייעודים חודשים ספורים לפני הגיבושים תחת מגבשי היחידות המיוחדות הפעילים תוך התאמת מלאה של כלל יכולות המועמד לאופי היחידה המתבקשת והגדלת תוך עמידה באחוזי המעבר הגבוהים מכל.

לבנת הכשרה חמישית : הכנת מסלול
לאחר מעבר גיבוש ועמידה במבחן התוצאה יחל המועמד הליך הכנה לשלבי המסלול המפרכים בהם יעבור, סדנאות ניווט, תכני לחימה ותוכניות “מכין” אותם יבצע בשלבי הניפויים של סיירות העלית, חטיבת הקומנדו והגדסרים החטיבתים הנחשבים

 יש לציין כי לאורך כלל מערך ההכשרה יעברו המועמדים סדרות וסדנאות העשרה ייעודיות לפיתוח החוסן והאמונה העצמית, חיזוק המנטליות, הכנה לראיונות לצד עבודה למול פסיכולוגים, חשיפה מסלול כגון תכני לחימה, ניווטים וכיוצא בזה

סוד ההצלחה של משתתפי אדרנלין נחשף

אני הגעתי לאדרנלין כושר קרבי אחרי שנכשלתי ביום סיירות בשל הכנה לא מקצועיות בחוג כושר קרבי בינוני שהמתחקה אחרי אדרנלין.

לאחר החלטתי לבדוק את מי הוא מנסה לשכפל והגעתי למקור כדי לחטוף סטירת לחי מצלצל, להבין מהו יחס אישי ותוכניות פעולה מקצועיות ומכוונות מטרה ולהפעיל תוך זמן כמעט בלתי אפשרי ליחידת דובדבן כדי שהיום אמליץ לכם בריש גלי ומניסיוני האישי, שהרי אין חכם כבעל הניסיון, על אדרנלין כושר קרבי וקורס ההכשרה הבלעדי שלהם להכנה ליחידות העלית של צהל

בתמונות יחידת דובדבן מאת הצלם אורן כהן / oren26c 

אולי יעניין אתכם

חברת ההכשרה הבלעדית והמובילה בישראל להכנה ליחידות העלית

הגישו מועמדות עוד היום

אייקון שיתוף
צריך עזרה?💬
דילוג לתוכן